تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 13:20
کد خبر : 119160

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان؛

بارش‌ها کسری آب کشاورزی را جبران کرد

بارش‌ها کسری آب کشاورزی را جبران کرد
سال قبل دشوارترین سال آبی در حوضه سدسفیدرود داشتیم که امسال با توجه به میزان ذخیره سد این وضعیت در ابتدای فصل کشت حادتر و نگران کننده بود اما با این بارش ها و مدیریتی که انجام شد، این کسری جبران شد.

جارستان: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه امسال در آغاز فصل کشاورزی دچار کمبود ۱۳۰ میلیون متر مکعبی آب نسبت به سال قبل بودیم، گفت: بارش های بهاری خوبی در استان اتفاق افتاد که دست‌کم این میزان کسری آب کشاورزی را نسبت به پارسال جبران کرد.

وحید خرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای فصل کشاورزی ۱۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به پارسال دچار کمبود آب بودیم که با پیش بینی‌های دقیق هواشناسی و پذیرش ریسک استفاده از آب باران، خروجی سد سفیدرود را ۴۸ ساعت قبل از بارش با هماهنگی قرارگاه جهادی مدیریت منابع آب استان، تنظیم و مدیریت کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان یادآورشد: سال قبل دشوارترین سال آبی در حوضه سدسفیدرود داشتیم که امسال با توجه به میزان ذخیره سد این وضعیت در ابتدای فصل کشت حادتر و نگران کننده بود اما با این بارش ها و مدیریتی که انجام شد، این کسری جبران شد.

وی با بیان اینکه نوبت بندی آب تا پنجم تیرماه ادامه دارد، یادآورشد: برنامه رهاسازی آب کشاورزی بر اساس برنامه نوبت‌بندی هشت روز وصل و چهار روز قطع اجرا می شود و آب کافی برای رفع نیاز آبی اراضی تحت پوشش وجود دارد بنابراین کشاورزان نوبت بندی آب را رعایت کنند تا همه از آن بهره مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.