تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 11:49
کد خبر : 119142

فشار باشگاه به ستاره‌ها برای کاهش قرارداد

دردسر بزرگ نکونام در استقلال

دردسر بزرگ نکونام در استقلال
در روزهای گذشته نام بعضی بازیکنان در فهرست خروجی استقلال قرار گرفته که در واقع در فهرست خروجی نکونام قرار ندارند و به دلیل اینکه باشگاه نتوانسته با آنها به توافق مالی دست یابد نام‌شان در این لیست دیده می‌شود.

جارستان: در روزهای گذشته نام بعضی بازیکنان در فهرست خروجی استقلال قرار گرفته که در واقع در فهرست خروجی نکونام قرار ندارند و به دلیل اینکه باشگاه نتوانسته با آنها به توافق مالی دست یابد نام‌شان در این لیست دیده می‌شود.

یکی از این بازیکنان مهدی مهدی‌پور است. بازیکنی که باشگاه از او خواسته بود دستمزدش را کاهش دهد تا فصل بعد نیز در این تیم بماند اما از کاهش قراردادش امتناع کرده است. حتی گفته می‌شود باشگاه استقلال جواد نکونام را مأمور مذاکره با برخی بازیکنان کرده تا قراردادشان را به نفع باشگاه کاهش دهند.
با قوانینی که گذاشته شده قرار است باشگاه‌ها مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را به عنوان حداکثر دستمزد برای بازیکنان شاخص خود در نظر بگیرند و باشگاه استقلال هم درصدد اجرای این قوانین است اما تا به امروز موفق به انجام چنین مأموریتی نشده است. مهدی‌پور چه در مذاکراتی که با برخی مسئولان داشته و چه در مصاحبه خود صراحتاً اعلام کرده راضی به انجام چنین کاری نیست و به همین دلیل نام او در فهرست خروجی قرار گرفته که برای بسیاری از کارشناسان هم تعجب برانگیز بوده است.
مهدی‌پور با اینکه فصل پیش دچار مصدومیت شد اما در هفته‌های پایانی به ترکیب این تیم بازگشت و نمایش امیدبخشی داشت. این بازیکن که پیش از جام جهانی نیز در لیست کی‌روش قرار داشت و جزو بازیکنانی محسوب می‌شود که در دایره ۵۰ نفره ملی‌پوشان فوتبال ایران قرار دارد، همین حالا با پیشنهادهای قابل توجهی روبه‌رو است و اگر باشگاه استقلال بخواهد او را از دست بدهد، باید بازیکنی را به خدمت بگیرد که از لحاظ فنی نسبت به مهدی‌پور شرایط فنی مطلوب‌تری داشته باشد که بی‌تعارف اکنون در لیگ برتر بازیکنی با کیفیت‌تر از مهدی‌پور چندان یافت نمی‌شود و باشگاه استقلال با چنین ترفندی که درباره او به کار گرفته و قصد دارد با حربه فشار قراردادش را کاهش دهد، به موفقیت نخواهد رسید و اگر مهدی‌پور نیز جدا شود، چه بازیکنی را به جای او به لیست فصل بعد اضافه خواهد کرد.
قراردادهایی که به زعم تصمیم‌گیران کنونی باشگاه استقلال به لحاظ مالی بالا است در فصول گذشته منعقد شده و نکته حائز اهمیت اینکه همین آقای حجت کریمی که الان عزمش را جزم کرده از قراردادها بکاهد، خودش در عقد چنین قراردادهایی نقش کلیدی داشته و به عنوان رئیس هیأت مدیره حق امضا نیز با او بوده است و مشخص نیست حالا چه اتفاقاتی رخ داده که او قصد دارد برخلاف رویه‌ای که خودش یکی از عاملان اجرایش بوده، حرکت کرده و می‌خواهد قرارداد مالی بازیکنان را کاهش دهد.
دو فصل پیش نیز همین وضعیت در استقلال رخ داد و باشگاه تلاش کرد قرارداد برخی بازیکنان را کاهش دهد که سرانجام نیز موفق نبود. از اینها گذشته مشخص نیست چرا فقط باشگاه استقلال به دنبال کاستن از قرارداد بازیکنان خود است و خبری دال بر اینکه دیگر باشگاه‌ها به دنبال کاهش قرارداد بازیکنان خود باشند به گوش نمی‌رسد.
ظاهراً مسئولان باشگاه استقلال قصد دارند با این سیاست به نوعی از حجم عظیم بدهی‌ها بکاهند اما این سیاست محکوم به فنا و نابودی است و از یاد نمی‌بریم که مدیران پیشین باشگاه استقلال هر چه تلاش کردند موفق نشدند قرارداد رشید مظاهری را کاهش دهند و سرانجام این دروازه‌بان همه آن دستمزدی که در قراردادش نوشته شده بود را از باشگاه استقلال گرفت و این تیم را ترک کرد.
***
البته مهدی‌پور تنها هدف مسئولان باشگاه استقلال برای کاهش قرارداد نبوده است. در روزهای گذشته زمزمه‌هایی درباره کاهش قرارداد رضاوند نیز به گوش رسیده است. حتی گفته می‌شود مسأله اصلی باشگاه استقلال با سیدحسین حسینی همین موضوع است و تلاش‌هایی برای تحت فشار قرار دادن این بازیکن به جهت کاهش قرارداد شده که تا کنون بی‌نتیجه مانده است. شاید برای باشگاه استقلال راه حل بهتر این باشد که دست کم در مواجهه با بازیکنان سابق خود دنبال اجرای این قانون نباشد و برای جذب بازیکنان جدید چنین قوانینی را به اجرا بگذارد تا کمتر وارد چالش شود. هر چند بعید است اسامی‌ای که مد نظراستقلال قرار دارند راضی به گرفتن سقف قرارداد شوند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.