تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 16:48
کد خبر : 109025

نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان گیلان ۲۲ خرداد ماه آغاز می‌شود

نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان گیلان ۲۲ خرداد ماه آغاز می‌شود

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اعلام اینکه زمان نوبت‌گیری برای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود، گفت: اولیاء کلاس اولی‌ها برای سنجش نوآموزان خود باید طبق نوبتی که برای آنان مشخص شده به پایگاه‌ها مراجعه کنند. رقیه کریمی روز سه‌شنبه اظهار داشت: اولیاء

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اعلام اینکه زمان نوبت‌گیری برای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود، گفت: اولیاء کلاس اولی‌ها برای سنجش نوآموزان خود باید طبق نوبتی که برای آنان مشخص شده به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

رقیه کریمی روز سه‌شنبه اظهار داشت: اولیاء باید برای سنجش نوآموزان حتما با توجه به نوبتی که از سوی مدیر مدرسه به آنان اعلام می‌شود مراجعه کنند، در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده، نوبت آنان لغو می‌شود و برای نوبت بعدی باید مبلغی را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به آغاز نام‌نویسی کلاس اولی‌ها در مدارس استان گیلان برای سال تحصیلی  ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ از ماه جاری افزود: اولیاء باید برای نامنویسی نوآموز در مدرسه مورد نظر اقدام کنند، آن وقت مدیر نوبت‌دهی طرح سنجش سلامت و آمادکی جسمانی نوآموز را انجام می‌دهد و به اولیاء زمان و مکان مراجعه را اعلام می‌کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اظهار داشت: سامانه سیدا و سنجش به هم وصل بوده بنابراین نوبت‌گیری سنجش کلاس اولی‌ها و اطلاع‌رسانی به اولیاء بابت زمان و مکان بر عهده مدیران مدارس است و اولیاء نباید کاری برای نوبت‌گیری انجام دهند.

وی اظهار داشت: اولیاء باید با دردست داشتن مدارک لازم شامل برگه کپی شناسنامه نوآموز و عکس به پایگاه سنجشی که به آنان اعلام می‌شود، مراجعه کند، برای سنجش هر نوآموز ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شد، ضمن اینکه پنج درصد نیم بها نیز برای برخی از نوآموزان در این طرح بر اساس سوابق خانوادگی و میزان درآمد تعیین شده و برای نوآموزان در مناطق عشایری رایگان انجام می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادکی تحصیلی نوآموزان استان از چهارم تیر افزود: ۲۷ پایگاه ثابت و ۹ پایگاه سیار در مناطق مختلف گیلان برای اجرای این طرح فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ها در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌شود، افزود: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع می‌شود.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

سال گذشته ۳۲ هزار نوآموز در استان گیلان تحت پوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند که از این تعداد نزدیک به ۲۳۰ نفر به مدارس استثنایی و بهزیستی معرفی شدند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.