تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 10:08
کد خبر : 108336

۱۷ نماینده مجلس نامه دادند | درخواست شکایت از فاطمی امین، وزیر صمت به قوه قضائیه

۱۷ نماینده مجلس نامه دادند | درخواست شکایت از فاطمی امین، وزیر صمت به قوه قضائیه

مهر نوشت : جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند. مهر نوشت : جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی

مهر نوشت : جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند.

مهر نوشت : جمعی از نمایندگان مجلس اخیراً با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند.

متن این طرح به شرح زیر است:
هیئت رئیسه محترم مجلس
خواهشمند است درخواست اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی/ اینجانبان از جناب آقای سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به موارد اعلامی ذیل را به کمیسیون های تخصصی ذیربط ارجاع دهید.
شرح درخواست:
صنعت خودروی کشور در حوزه کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش گرفتار ناکارآمدی و سوء مدیریت است عدم دستیابی به دانش طراحی پلت‌فرم و ضعف در ساز و کارهای تحقیق و توسعه هم باعث شده است که صنعت خودرو کشور نتواند همگام با تحولات صنعتی بین المللی در این حوزه گام بردارد تا جایی که در پاسخگویی به نیازهای روز افزون و به حق مشتریان داخلی با مشکلات جدی و عدیده‌ای مواجه است.نه تنها سهم این صنعت از بازارهای خارجی نزدیک به صفر بوده بلکه صنعت خودروسازی کشور در دستیابی و رضایت مشتریان داخلی هم کاملاً ناموفق بوده است.
وضعیت به گونه ای است که برای جبران عقب ماندگی شدید موجود پاسخ گویی به نیازهای روز افزون بازار و دستیابی به تکنولوژی به روز و پیشرفته هیچ برنامه ای هم وجود ندارد و در بر همان پاشنه سابق می چرخد.
میزان مرگ و میر و صدمات ناشی از سوانح رانندگی در کشور خود گویای همه چیز است گویا هر سال در کشور یک زلزله بزرگ چند هزار ریشتر و زخمی روی می‌دهد. بسیار غم انگیز و دلهره آور است که بگوییم تعداد تلفات سوانح رانندگی در کشور با تلفات یک جنگ تمام عیار برابری می‌کند.
بر اساس گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی عامل وسیله نقلیه و استاندارد خودرو یکی از مهمترین عوامل تصادفات رانندگی با این حجم از تلفات است صنعت خودروسازی کشور و مدیریت آن چه در دوره های گذشته و چه در حال حاضر با راهبردهای کلان صنعت خودرو بیگانه بوده و با سوء مدیریت و عدم توجه به قوانین و اسناد بالادستی بر روی ریل اشتباه قرار گرفته است و این مهم کشور را با چالش ها و مشکل های فراوانی دست به گریبان کرده است.
لذا اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقض و استنکاف از اجرای قانون و اهمال و ترک وظایف قانونی مدیران میانی و ارشد صنعت خودرو و معرفی عاملان قبلی و فعلی وضعیت بسیار نابسامان موجود به قوه قضاییه جهت رسیدگی ضرورت می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.