تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردین 1401 - 11:12
کد خبر : 107793

فروش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع‌دستی در آستارا

فروش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع‌دستی در آستارا

جارستان : سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا میزان فروش دست‌سازهای هنری در تعطیلات نوروزی را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد هنرمندان این رشته را ۸۰۰ نفر اعلام کرد. مجتبی آب روشن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱

جارستان : سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا میزان فروش دست‌سازهای هنری در تعطیلات نوروزی را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد هنرمندان این رشته را ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

مجتبی آب روشن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ سه نمایشگاه صنایع دستی در ورودی های شهر آستارا از سمت تالش و اردبیل دایر شده بود و علاوه بر آنها در چند نقطه شهر نیز مکان هایی برای عرضه خلاقیت های دستی هنرمندان بومی وجود داشت.

وی با اشاره به وجود روستای عنبران به عنوان دهکده ملی گلیم ایران در آستارا، افزود: در نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی این شهرستان بیش از پنج هزار اثر نظیر گلیم، حصیر، ورنی، دست سازه های چوبی، پیکرتراشی، کیف مسافرتی، ظروف و تنور سفال، عروسک سنتی، معرق چوب و کاشی، نقاشی روی سفال، آئینه کاری و چرم دوزی در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفته بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا تنوع و تکثر آثار این رشته هنری را در جذب و ماندگاری میهمانان و مسافران موثر دانست و گفت: داشتن نمایشگاه یا محل دایمی عرضه صنایع دستی، دغدغه مهم هنرمندان این رشته است و در صورت تامین آن، تحول خوبی در اقتصاد این رشته و درآمدزایی و رونق آن ایجاد خواهد شد.

سفرهای نوروزی پساکرونا در مناطق گردشگرپذیر چشمگیر بود و فرمانداری آستارا شمار مسافران و میهمانان نوروزی این شهرستان در برخی روزها را برابر با جمعیت آن برآورد و اعلام کرده بود.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.