تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 17:09
کد خبر : 107128

در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان ؛ شهردار رشت : حضور نخبگان، مفاخر و مشاهیر گیلان در ستاد راهبردی شهرداری / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان : – تبدیل شدن خانه آوانسیان به پایگاه انجمن مفاخر و آثار فرهنگی – امیدوارم آرامش در حوزه فرهنگ و هنر به سبب حضور شهردار رشت ادامه یابد

در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان ؛ شهردار رشت : حضور نخبگان، مفاخر و مشاهیر گیلان در ستاد راهبردی شهرداری / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان : – تبدیل شدن خانه آوانسیان به پایگاه انجمن مفاخر و آثار فرهنگی – امیدوارم آرامش در حوزه فرهنگ و هنر به سبب حضور شهردار رشت ادامه یابد

جارستان؛مرمت خانه آوانسیان با حمایت شهرداری رشت، راه‌اندازی کارگروه‌هایی با مشارکت نخبگان برای تدوین چشم‌اندازهای راهبردی، برگزاری فراخوان مرمت ساختمانهای قدیمی و نقش مؤثر شهرداری در بازگشایی تالار مرکزی شهر از جمله موضوعاتی است که در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان مورد تاکید قرار گرفت.   به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات

جارستان؛مرمت خانه آوانسیان با حمایت شهرداری رشت، راه‌اندازی کارگروه‌هایی با مشارکت نخبگان برای تدوین چشم‌اندازهای راهبردی، برگزاری فراخوان مرمت ساختمانهای قدیمی و نقش مؤثر شهرداری در بازگشایی تالار مرکزی شهر از جمله موضوعاتی است که در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان مورد تاکید قرار گرفت.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت روز گذشته ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر استان گیلان ضمن برشمردن ظرفیتهای غنی علمی و فرهنگی گیلان اظهار داشت: تمام تلاشم این است که سرعت اقدامات مدیریت شهری در امور فرهنگی و هنری را افزایش دهم.

 

شهردار رشت سه ماهه اخیر فعالیت شهرداری رشت را دورانی پرالتهاب و بدون همراهی مناسب با این مجموعه خواند و گفت: سازمانها و معاونتهای شهرداری کارنامه بسیار خوبی داشتند.

 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه فراخوان مرمت ساختمان‌ ساعت، ساختمان فرهنگ و هنر و عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شده است، افزود: استفاده از این داشته‌های ارزشمند شهر رشت همانند شهرهایی مانند یزد و اصفهان از جمله آرزوهایی بزرگی است که قصد داریم به سرعت نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام کنیم.

 

وی حضور نخبگان و مشارکت آنها در موضوعات شهری را لازم و ضروری و از اهداف مهم شهرداری رشت دانست و اضافه کرد: ما داعیه مدیریت اسلامی داریم اما برخلاف ما بسیاری از کشورهای اسلامی از آموزه‌های خود به بهترین نحو استفاده می‌کنند.

 

شهردار رشت ابراز داشت: نخستین جلسه راهبردی و چشم‌انداز شهر رشت به زودی برگزار می‌شود و قصد داریم در ذیل آن کارگروه‌های مختلفی را برای مشارکت دادن نخبگان، مفاخر، مشاهیر و حوزه‌های مختلف علمی در طراحی اولویتها و برنامه‌های راهبردی شهرداری تعریف نماییم.

 

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم ضمن تجلیل از استاد رضا و فریدون نوزاد و استاد ماچیانی و خمامی‌زاده به عنوان پایه‌گذاران انجمن مفاخر گیلان افزود: زمینه‌های فعالیت مشترک و تعاملات ارشاد اسلامی و شهرداری رشت بسیار گسترده و به هم پیوسته است.

 

ثقتی شهرداری رشت را تکیه‌گاهی بزرگ و خوب برای پیشبرد اهداف فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواند و ضمن تاکید بر استفاده از وجهه حقیقی و حقوقی این نهاد تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای شهردار رشت در هر منسب و جایگاهی، توجه به مقوله فرهنگ و هنر است و ایشان به ویژه در خلال چند ماه اخیر همواره از حامیان این حوزه بوده و هستند.

وی نقش شهرداری رشت در بازگشایی تالار مرکزی شهر را بسیار تعیین کننده و مؤثر دانست و گفت: شهری که خیابانهایش مزین به نام شهدا و مفاخر علم و ادب باشد، یک پیام واحد برای همه خواهد داشت و شهری زنده و پویا است. بنابراین ما تحقق کامل این موضوع را به نمایندگی از انجمن مفاخر از شهرداری رشت انتظار داریم.

 

ثقتی ابراز داشت: انجمن مفاخر و آثار فرهنگی استان پایگاه ثابت و دفتر در خور شأنی ندارد، بنابراین پیشنهاد دادیم تا خانه آوانسیان را با حمایت انجمن مفاخر، ارشاد اسلامی و با حمایتهای شهرداری رشت به شکل آراسته و وزینی برای این هدف آماده و مرمت کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در راستای چاپ آثار نویسندگان و هنرمندان هم اگر حمایت و سرمایه‌گذاری شهرداری رشت رقم بخورد، در حوزه نشر شاهد فضایی بسیار مثبت و رو به جلو خواهیم بود.

 

ثقتی با بیان اینکه هنوز نماد و تندیس بسیاری از مفاخر شهر رشت و استان گیلان ساخته و در این شهر جانمایی نشده است اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان می‌تواند لیستی از این مفاخر و مشاهیر را تهیه کرده و تحویل شهرداری رشت دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه به جهت حضور مؤثر سید امیر حسین علوی در شهرداری رشت شاهد ورود سرمایه‌گذاران به این شهر هستیم، گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر رشت هم تشکر می‌کنیم و امیدواریم آرامشی که در حوزه فرهنگ و هنر به سبب حضور شهردار رشت ایجاد شده همچنان ادامه یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: برای اولین بار است که میبینیم در شهر رشت و زمانی که هنوز به اسفند ماه وارد نشده‌ایم، برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه ایام نوروز شهرداری تدوین و تهیه شده است و بدون شک همه این اتفاقات خوب به سبب حضور سید امیر حسین علوی رخ داده است.

 

ثقتی اظهار داشت: اقدامات و عملکرد خوب شهرداری رشت در حوزه‌های مختلف مطمئنا موجبات جلب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازد.

 

امیری رئیس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه قدمت این انجمن به بیش از نیم قرن برمیگردد، یادآور شد: استفاده از ظرفیت فکری و پژوهشی مفاخر در نشستهای تخصصی فرهنگی شورای شهر و شهرداری و حمایت از برگزاری تجلیل‌ها و بزرگداشت ها از جمله مطالبات مهم این انجمن به شمار می‌رود.

 

رئیس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی استان گیلان، افزایش المان‌های فرهنگی در سطح رشت را خواستار شد و گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری رشت برای تجلیل از مفاخر و چهره‌های برجسته فرهنگی قدردانی می کنم.

 

دکتر موسوی نیز در این جلسه با بیان اینکه پرداختن به مقوله فرهنگ و هنر آثار ارزشمندی را به همراه دارد، تصریح کرد:‌ امیدوارم بتوانم با بضاعتی که دارم عنصر شایسته‌ای برای این شهر باشم.

 

وی ایجاد دبیرخانه دائمی رشت پژوهی در محل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت را خواستار شد و خاطر نشان کرد: از شهرداری رشت تقاضا می‌کنم که برای تحقق این اتفاق همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

 

دکتر موسوی ادامه داد: با ایجاد دبیرخانه دائمی رشت پژوهی امکان برگزاری برنامه‌های روز رشت و یا قدردانی از آثار و کتب با مضمون شهر رشت فراهم می‌شود.

 

در پایان دیگر مفاخر و مشاهیر استان گیلان به بیان پیشنهادات و دغدغه های خود در زمینه فرهنگ و هنر پرداختند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.