تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 11:44
کد خبر : 106947

سخنگوی علوم پزشکی گیلان: بستری های کرونایی گیلان از ۵۰۰ عبور کرد/ لزوم ضد عفونی کردن دست ها و سطوح

سخنگوی علوم پزشکی گیلان: بستری های کرونایی گیلان از ۵۰۰ عبور کرد/ لزوم ضد عفونی کردن دست ها و سطوح

جارستان : سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به زنگ خطر امیکرون در استان، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان به ۵۲۰ نفر رسیده است. دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در گیلان خبر داد و اظهار کرد:

جارستان : سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به زنگ خطر امیکرون در استان، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان به ۵۲۰ نفر رسیده است.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان به ۵۲۰ نفر رسیده و ۶۵ نفر بدحال هستند.

وی از مردم خواست با تزریق به موقع نوبت‌های واکسن، از پیشرفت بیشتر امیکرون جلوگیری کنند و متذکر شد: روند افزایشی ابتلا به کرونا در دو هفته اخیر، زنگ خطر موج ششم را در گیلان به صدا در آورده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا، خاطرنشان کرد: برای کنترل این بیماری ضرورت دارد افراد در صورت مشاهده اولین علایم سرماخوردگی از منزل خارج نشوند و در مکان‌های عمومی قرار نگیرند.

مهرابیان، درد عضلانی، سرفه، تب و احساس خستگی را از علائم اولیه ابتلا به امیکرون دانست و گفت: لازم است هم استانی ها با مشاهده هر کدام از این علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به ماندگاری چندین ساعته ویروس اومیکرون بر روی سطوح پلاستیکی، متذکر شد: نکته مهم در ضد عفونی کردن دست‌ها و سطوح این است که شست وشو و ضدعفونی باید ۱۵ ثانیه طول بکشد تا ویروس اومیکرون از بین برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.