تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 13:53
کد خبر : 106532

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان داشت؛ باید فاصله بین مردم و مسئولان کاهش یابد / ضرورت اهتمام همه مدیران برای تقویت اعتماد عمومی و امیدبخشی در جامعه / موفقیت‌های دولت، به شایستگی اطلاع‌رسانی شود / فراهم‌سازی بسترهای لازم برای مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان داشت؛ باید فاصله بین مردم و مسئولان کاهش یابد / ضرورت اهتمام همه مدیران برای تقویت اعتماد عمومی و امیدبخشی در جامعه / موفقیت‌های دولت، به شایستگی اطلاع‌رسانی شود / فراهم‌سازی بسترهای لازم برای مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی

جارستان : استاندار گیلان با تأکید بر لزوم کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و نیز اهتمام همه مدیران برای تقویت اعتماد عمومی و امیدبخشی در جامعه ، گفت: موفقیت‌های دولت به شایستگی اطلاع‌رسانی و بسترهای لازم برای مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی فراهم شود.   به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش‌ازظهر

جارستان : استاندار گیلان با تأکید بر لزوم کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و نیز اهتمام همه مدیران برای تقویت اعتماد عمومی و امیدبخشی در جامعه ، گفت: موفقیت‌های دولت به شایستگی اطلاع‌رسانی و بسترهای لازم برای مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی فراهم شود.

  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی پیش‌ازظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت و با حضور اعضای این شورا با موضوع «بررسی و اتخاذ راهکارهای اثربخش در احیای نقش تشکل های مردمی (مساجد، پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، سمن ها و …) در مسئولیت های اجتماعی، انقلابی و امیدآفرین» برگزار شد؛ با اشاره به روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی با اراده مردم به عنوان بهترین فرصت برای کاهش فاصله بین مردم و مسئولان اظهار داشت: با توجه به فاصله ایجاد شده بین مردم و مسئولان طی سال های گذشته و از سوی دیگر تلاش معاندان نظام و انقلاب برای کاهش اعتماد عمومی، مدیران باید همراه مردم باشند به گونه ای که آحاد جامعه هیچ شکافی بین خود و آنان احساس نکنند.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و نیز فراهم سازی فضای ناامیدی و یأس، به دنبال سوء استفاده و پیش بردن اهداف شوم خود هستند و در چنین فضایی باید با نقش آفرینی مهندسی فرهنگی این تهدید به فرصت تبدیل شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت انسجام و اتحاد رسانه‌ای برای کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و همچنین تقویت امید در جامعه تصریح کرد: با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ترسیم نقشه راه از سوی ایشان؛ متأسفانه در سال‌های گذشته به بیراهه رفته ایم و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در راستای انسجام ملی و استفاده شایسته از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها گام بردارد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی برای مدیریت منسجم فرهنگی و تقویت مساجد ادامه داد: همه مسئولان اجرایی استان باید در راستای تحقق شعار راهبردی دولت مردمی و انقلابی برای جلب و تقویت اعتماد مردم و امید بخشی در جامعه اهتمام ورزند.

دکتر عباسی به امیدآفرینی و اعتمادسازی دولت در مقابله با کرونا و نیز انجام موفقیت آمیز واکسیناسیون عمومی اشاره و تصریح کرد: ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی، ایجاد ثبات در نرخ تورم و تسهیل شرایط صادرات کالاهای تولیدی به خارج از کشور ازجمله اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده و دولت در تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی به انسجام و هماهنگی قوای سه گانه در رفع مشکلات کشور نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در خصوص خنثی کردن و رفع تحریم‌ها تا کنون عملکرد موفقیت آمیزی داشته و سفر رئیس جمهوری به روسیه و همچنین حضور در اجلاس شانگهای به عنوان اقدامات با اهمیت در این راستاست که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم فراهم‌سازی بسترهای لازم برای حضور و مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی با هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمتگزاری به مردم ، اعتماد سازی و تقویت روحیه امید از طریق رفع دغدغه‌های فرهنگی اقدام شود.

 آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز فعالیت های فرهنگی را گسترده عنوان کرد و افزود: مقوله فرهنگ می تواند فضاهای گسترده ای را به خود اختصاص دهد بنابراین بزرگ ترین امر در کشور که همه می توانند زیر پوشش آن قرار گیرند، فرهنگ است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در مقوله فرهنگ باید عمیقانه و هوشمندانه عمل شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم در عرصه های اقتصاد و سیاست به رشد برسیم این امر تحت پوشش فرهنگ تحقق پیدا می کند.
آیت الله فلاحتی به جنگ اراده ها، ترکیبی و ادراکی مبتنی بر شناخت در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد است اندیشه و طرز تفکر مردم را هدف قرار دهد و براین اساس جنگ ادراکی به معنای نشانه رفتن طرز تفکر مردم است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران تمام ناملایمات را در سایه توکل به خدای متعال و توجه امام زمان (عج) سپری کرده است، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند بخشی از جنگ های روانی، ترکیبی و ادراکی را پاسخ دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد و اظهار کرد: در بستر شبکه ملی اطلاعات می توان بخشی از شبهات و پرسش ها را پاسخ داد.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه نظارت ها، طرح ها و برنامه ها باید دارای خروجی باشد، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برگرفته از معارف دین خداست و شهدا، آزادگان و ایثارگران از افتخارهای جامعه محسوب می شوند.
وی بر پاسخگویی هوشمندانه و سریع نسبت به شبهات و ترفندهای دشمن تاکید کرد و یادآور شد: اولویت های گیلان باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.
وی با بیان اینکه مردم باید مطالبه گری داشته باشند، تصریح کرد: خدمات خوبی که از طرف دولت به جامعه ارائه می شود نیز باید اطلاع رسانی شود.
آیت الله فلاحتی به اهمیت تشکیل شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: راهکارها و طرح های شورای فرهنگ عمومی باید تامین کننده و تضمین کننده افزایش سرمایه اجتماعی باشد.
در جلسه مذکور، پوستر «هفته قرآن و عترت گیلان» به مناسبت صدمین سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی توسط نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.