تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 11:21
کد خبر : 105747

شکارچی های غیربومی بلای جان دلیجه های رودبار

شکارچی های غیربومی بلای جان دلیجه های رودبار

جارستان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: هر ساله شکارچیان غیربومی برای شکار دلیجه های این شهرستان طمع می ورزند. علی فرهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دلیجه جز پرندگان حمایت شده ایران است و صید و شکار آن غیر مجاز بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود. وی با بیان

جارستان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: هر ساله شکارچیان غیربومی برای شکار دلیجه های این شهرستان طمع می ورزند.

علی فرهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دلیجه جز پرندگان حمایت شده ایران است و صید و شکار آن غیر مجاز بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه حساسیت مردم این شهرستان نسبت به حفاظت از دلیجه های این شهرستان افزایش یافته است و حضور شکارچیان را به اداره محیط زیست گزارش می دهند، افزود: متاسفانه شکارچیان غیربومی هنگام مهاجرت عبوری دلیجه ها به رودبار می آیند و برای شکارشان کمین می کنند.

فرهی خاطرنشان کرد: این پرندگان پس از آموزش به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای فروش توسط شکارچیان متخلف برده می شوند و سود بسیار زیادی از فروش این پرندگان به جیب می زنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: شکارچیان برای شکار دلیجه های رودبار هزینه می کنند و گاهی نگهبان می گذارند تا آنها را از محل زیست این پرندگان آگاه کنند. گاهی موارد نیز این شکارچیان متخلف افراد بومی را نیز وسوسه می کنند تا برایشان دلیجه شکار کنند که خوشبختانه با شکست مواجه می شوند.

وی در ادامه از  کشف و ضبط بهله دلیجه از یک متخلف صید پرندگان شکاری در رودبار خبر داد و گفت: این شکارچی از استان شیراز برای شکار دلیجه به رودبار آمده بود و در یکی از روستاهای بخش عمارلو اقدام به شکار این پرنده کرده بود.

فرهی اضافه کرد: این شکارچی قصد انتقال آن از ایست بازرسی رودبار را داشت که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و مشارکت نیروی انتظامی دستگیر شد .

رفتن به مراجع قضایی عاقبت شکارچی متخلف غیربومی 

رییس اداره محیط زیست رودبار با بیان اینکه مجرم پس از دستگیری در بازداشت به سر می برد، گفت: پرونده این متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دلیجه، از پرندگان کوچک جثه شکاری ایران است که به خانواده شاهین‌ها تعلق دارد یادآور شد: اگرچه محیط‌بانان زیستگاه‌های حیات وحش به صورت شبانه‌روزی اقدام به گشت و رصد منطقه می کنند ولی از مردم فهیم و دوستدار محیط زیست می خواهیم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه مراتب را به اداره حفاظت محیط‌زیست رودبار اطلاع دهند.

وی گفت: جریمه ای که قانون برای انواع پرنده های شکاری همچون دلیجه در نظر گرفته است را ۳۰۰ میلیون ریال ذکر کرد. ‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.