تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 10:15
کد خبر : 105160

گیلان پیشگام راه‌اندازی پایگاه فراداده علوم زمین شد

گیلان پیشگام راه‌اندازی پایگاه فراداده علوم زمین شد

جارستان : مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور از راه‌اندازی سامانه فراداده و کاتالوگ سرویس پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور در استان‌های کشور خبر داد و گفت: استان گیلان به عنوان نخستین هدف میزبان این طرح بوده است. امید اردبیلی گفت: با حضور کارشناسان پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین در اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی گیلان، سامانه

جارستان : مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور از راه‌اندازی سامانه فراداده و کاتالوگ سرویس پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور در استان‌های کشور خبر داد و گفت: استان گیلان به عنوان نخستین هدف میزبان این طرح بوده است.

امید اردبیلی گفت: با حضور کارشناسان پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین در اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی گیلان، سامانه متادیتا و کاتالوگ سرویس راه‌اندازی و آموزش پرسنل این مرکز جهت استفاده از این سامانه انجام شد.

اردبیلی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه و همکاری مراکز استان‌ها به‌زودی مرجعی کامل جهت جستجوی پیشرفته محصولات علوم‌زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سامانه فرا داده با ارائه مکانیزم ایجاد شناسنامه برای محصولات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، همراه با مدیریت فرآیند تهیه و تولید داده‌، مانع از هرگونه دوباره‌کاری شده و یک دستاورد بزرگ در حیطه ارائه داده‌های علوم‌زمین به شمار می‌رود.

مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور تاکید کرد: سامانه “فراداده و کاتالوگ سرویس” به صورت جامع این امکان را به کاربران می‌دهد تا با ابزارهای پیشرفته جستجو و همچنین جستجوی یک محدوده مکانی مشخص، کلیه تولیدات در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را در آن محدوده بر اساس نوع داده، شامل توصیفی (گزارش‌هاو…) و مکانی (داده‌های نقشه‌ای‌و…) دریافت کرده و به‌منظور دسترسی به داده‌های مورد نیاز بر اساس سیاست‌های تعریف شده از سوی این سازمان اقدام کند.

مسلم امانی، سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کاسپین باختری(گیلان)  نیز ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن سامانه مذکور از مجریان این پروژه تقدیر کرد و گفت: این طرح می‌تواند گامی موثر در راستای ارائه صحیح تولیدات و داده‌های زمین‌شناسی کشور باشد و به هر چه بهتر شدن گردآوری و متمرکز شدن اطلاعات سازمان کمک کند.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، امانی خاطرنشان کرد: امید است دستگاه‌های اجرایی و مرتبط از اطلاعات تولید شده در این سازمان که در سامانه مذکور ارائه خواهد شد در پروژه‌های ملی و استانی به نحو احسن بهره ببرند تا از ثروت ملی در طرح‌های بنیادی صیانت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.