تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1400 - 11:44
کد خبر : 102115

ساماندهی ۳۸۷ هنرمند صنایع دستی در آستانه اشرفیه

ساماندهی ۳۸۷ هنرمند صنایع دستی در آستانه اشرفیه

جارستان:رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه از ساماندهی ۳۸۷ نفر از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان خبر داد. محمد علی عابدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۴ نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار دارند افزود: روند بیمه مابقی هنرمندان تحت

جارستان:رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه از ساماندهی ۳۸۷ نفر از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

محمد علی عابدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۴ نفر از هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار دارند افزود: روند بیمه مابقی هنرمندان تحت پوشش نیز از سوی این اداره با جدیت دنبال می شود.

وی ارائه خدمات مطلوب به هنرمندان را از اهداف این ساماندهی دانست و یادآور شد: همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون و به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان ، ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه با بیان اینکه این تسهیلات با شرایط آسان و بدون هیچ محدودیتی به هنرمندان منطقه پرداخت شده افزود: ۱۷۶ نفر از هنرمندان شهرستان این میزان تسهیلات  ( بین ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال ) را به منظور تامین سرمایه در گردش و تامین منابع خرید مواد اولیه دریافت کرده اند.

عابدی در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان این منطقه در ۲۴ رشته هنری صنایع دستی فعالیت دارند اظهار داشت: مرواربافی ، سفالگری ، گلیم بافی ، حصیر بافی ، معرق چوب ،معرق چرم، سراجی سنتی ، آینه کاری بناها و مساجد ، ساخت زیور آلات سنتی ، ساخت آلات موسیقی سنتی ،منبت کاری ،خراطی ،البسه محلی ،پیکر تراشی و…از جمله فعالیت های هنرمندان این شهرستان است.

به گفته وی صنایع دستی ، مجموعه ای از هنرها و صنایعی است که محصول آن ها به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی به کمک دست و ابزار دستی ساخته می شود ، ضمن آنکه در هر یک از این صنایع ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوی به چشم می خورد.

عابدی اظهار داشت : به منظور توسعه فعالیت های صنایع دستی در این شهرستان نیز از ابتدای امسال تاکنون تعداد سه دوره آموزشی در رشته های حصیر بافی ، معرق چرم و چادر شب بافی برای علاقه مندان برگزار شده است.

وی به آموزش ۳۷ نفر در این دوره ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های گردشگری ، نحوه بسته بندی تولیدات صنایع دستی و نحوه بازاریابی از طریق فضاهای مجازی توسط اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.