تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:41
کد خبر : 100818

نماینده آستارا در مجلس: آستارا از زنجیره بازرگانی کشور حذف نمی شود / الزام کددار کردن مزارع کشاورزی

نماینده آستارا در مجلس: آستارا از زنجیره بازرگانی کشور حذف نمی شود / الزام کددار کردن مزارع کشاورزی

جارستان:نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی شود حلقه “آستارا” را از زنجیره بازرگانی محصولات کشاورزی کشور حذف کرد. غلامرضا مرحبا، در جلسه رفع موانع و مشکلات بازرگانان محصولات کشاورزی از مرزهای سه‌گانه آستارا که با حضور “مهدی قائمیان” معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور در سالن اجتماعات

جارستان:نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی شود حلقه “آستارا” را از زنجیره بازرگانی محصولات کشاورزی کشور حذف کرد.

غلامرضا مرحبا، در جلسه رفع موانع و مشکلات بازرگانان محصولات کشاورزی از مرزهای سه‌گانه آستارا که با حضور “مهدی قائمیان” معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بررسی مشکلات آستارا در حوزه های تجارت و بازرگانی باید با نگاه منافع ملی باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید با سنگ اندازی و وضع قانون های مختلف عرصه را برای صادرات و در کل تجارت تنگ کرد، ادامه داد: ژاپن را با صنعت خودروسازی می شناسند و باید طوری رفتار کنیم که از این نوع نگاه برای توسعه عمران و آبادانی کشور بهره‌مند شویم.

وی افزود: باید کیفیت محصولاتی کشاورزی و صنعتی صادراتی از کشورمان حفظ شود تا شخصیت بین المللی کشور ما در عرصه تجارت حفظ شود.

مرحبا، با اشاره به اینکه در شرایطی قرار داریم که باید فرآیندهای بازرگانی را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: باید با کددار کردن مزارع در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی نظارت به شکل کامل صورت پذیرد تا در صادرات محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نباشیم.

وی توضیح داد: اگر تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا کامیون ها بیشتر در آستارا توقف کنند، از نظر امنیتی، بهداشتی و اجتماعی به ضرر کشور است.

نماینده آستارا با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی نمی شود حلقه “آستارا” را از زنجیره بازرگانی محصولات کشاورزی کشور حذف کرد، یادآور شد: با افزایش تعداد قرنطینه ها در آستارا باید زیرساخت های صادرات محصولات کشاورزی را تقویت کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: شرایط اظهارنامه برای آستارا و سایر استان ها باید فراهم شودد تا بازرگانان از هر کجا که می خواهند اظهارنامه های خود را برای صادرات دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تجار و بازرگانان به تبیین مسایل و مشکلات حوزه صادرات از قبیل مالیات، قرنطینه، سورتینگ، سموم بکار رفته در مزارع و سایر موارد پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.