تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 4:06
کد خبر : 4094

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان: بخشی از برنامه‌های پیاده‌روی فرهنگی رشت ترویج سبک زندگی غیراسلامی است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان: بخشی از برنامه‌های پیاده‌روی فرهنگی رشت ترویج سبک زندگی غیراسلامی است

جارستان-دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: بخشی از نمایش‌ها و محافل هنری برگزار شده در گیلان به‌خصوص در پیاده‌روی فرهنگی شهر رشت به جای نشر فرهنگ خودی به نشر فرهنگ مهاجم بیگانه و ترویج سبک زندگی غیراسلامی و غیرایرانی می‌پردازد. حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح مائده

جارستان-دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: بخشی از نمایش‌ها و محافل هنری برگزار شده در گیلان به‌خصوص در پیاده‌روی فرهنگی شهر رشت به جای نشر فرهنگ خودی به نشر فرهنگ مهاجم بیگانه و ترویج سبک زندگی غیراسلامی و غیرایرانی می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح مائده ولایت که پیرامون بزرگداشت عیدسعید غدیرخم در رشت برگزار شد، اظهار داشت: عیدسعید غدیر خم یکی از مناسبت‌های بزرگ اجتماعی و دینی است که نقش بسیار مهمی در آینده و سعادت بشریت دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه غدیر خم را جدی بگیریم تا تحقق ظهور امام زمان(عج) نزدیکتر شود، مطرح کرد: ظهور امام زمان(عج) منوط به درک غدیر خم است.

مهدوی خاطرنشان کرد: مراسم عید غدیر باید به گونه‌ای برگزار شود تا علی ابن ابیطالب(ع) نیز الگوی تمامی بشریت شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه تجلیل از مقام امام علی(ع) تجلیل از انسان کامل است، گفت: مردم باید عیدسعیدغدیر خم را بزرگ بشمارند چون عیدغدیر نشانه‌ای برای پذیرش از ولایت حجت خدا و ولی عصر(عج) است.

مهدوی با بیان اینکه اریعین حسینی با شکوه جهانی برگزار می‌شود و غدیر خم نیز باید با شکوه و جلوه جهانی برگزار شود، افزود: این امر مهم منوط به همت همه شیعیان و ارادتمندان به امیرالمومنین علی(ع) در جهان است.

وی با اشاره به اینکه ارادتمندان به امیرالمومنین علی(ع) فقط اختصاص به جامعه شیعیان ندارد بلکه هر انسان آزاده عدالت خواه، پاک نهاد و حقیقت دوست جزء ارادتمندان به علی ابن ابیطالب(ع) هستند، گفت: اکنون شیعیان باید برای مبارزه با هجمه‌های وهابیت، اصرار بر تبرک و توسل بیشتر به مقام اهل بیت(ع) کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امروز بشریت با ظلم، بی‌عدالتی، فقر و فساد دست و پنجه نرم می‌کند و پیام غدیر به‌عنوان مهمترین پیام‌رسان انبیاء الهی است، مطرح کرد: پیام غدیر به فرموده حضرت حق برای اکمال و کامل شدن دین است.

مهدوی با تاکید براینکه در متون اسلامی بیش از دهها آداب در مورد غدیر ذکر شده است، مطرح کرد: از جمله ثواب‌های مهم در روز عیدغدیرخم صدقه و هدیه دادن است که به مراتب دارای ارزش و ثواب بیشتری است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه با هدیه و عیدی دادن در روز غدیر این روز و عید را به فرزندان خود بیشتر بشناسانیم، افزود: ستاد بزرگداشت غدیر خم تحت عنوان “مائده ولایت” پذیرایی عمومی از ارادتمندان به اهل بیت(س) را در روز عیدغدیر برپا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در روز و شب عیدغدیر پذیرایی از ۴۰ هزار نفر و توسط مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود، مطرح کرد: برخی از مساجد در سطح رشت نیز جهت بزرگداشت روز عیدغدیر خم پذیرایی از مردم ولایتمدار شهر رشت را برعهده دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری مراسم و توزیع غذای نذری و تبرکی ارائه جشن و سرور و شورآفرینی به سبک دینی و مبارزه با هجمه وهابیت است.

وی احیاء نهضت وقف و نذری برای عمل به شعائر دینی و بهره‌مندی عموم مردم از آثار وضعی غذاهای تبرکی را از اهداف دیگر این مراسم برشمرد و گفت: برگزاری مراسمات این‌چنینی جامعه ما را در مقابل هجمه‌های دشمن، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه دین اسلام و آئین و رسوم مردم ایران بیمه می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه نمایش فاخر “فصل شیدایی” با مشارکت و همکاری سپاه استان گیلان و مجموعه نهادهای استانی و شهری برگزار می‌شود، گفت: تمامی بازیگران نمایش فصل شیدایی به غیر از کارگردان و دستیار کارگردان و تعداد اندکی از تهران، مابقی بازیگران بسیجی و سربازانی هستند که در کمتر از ۱۵ روز تمرین کردند و نقش آفرینی می‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی با همت ۶۰۰ نفر از افراد مختلف شکل گرفت و متشکل از مجموعه‌ها و نهادهای همراه و همکار است، مطرح کرد: نمایش بزرگ فصل شیدایی حماسه هنری و فرهنگی نو در گیلان پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه فصل شیدایی در مناسبت‌های بزرگی همچون دفاع مقدس و دهه ولایت در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان و کارگزاران استان نیز از این الطاف الهی بهره‌مند شوند.

مهدوی با تاکید بر اینکه مسئولان و کارگزاران استانی را جهت بازدید و دیدن نمایش فصل شیدایی دعوت می‌کنم، افزود: یکی از مهمترین پیام‌های فصل شیدایی این است که اگر هنر و محافل نمایشی خود را با خمیرمایه متون مذهبی و دینی توام کنیم از طرف مردم با استقبالی پرشکوه و پرشور مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه هشدار مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری فرهنگی خود قصه‌ای پر غصه است، مطرح کرد: بعضی از کارگزاران فرهنگی با برگزاری‌های جشن‌های مختلف و کنسرت‌های لهو بر این ولنگاری فرهنگی دامن می‌زنند که این مایه نگرانی مردم ولایتمدار گیلان است.

مهدوی با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی حاکی از آن است که با همت و همکاری می‌توان زمینه فراغت، شادابی و پویایی روح و روان مردم را با تاکید بر فرهنگ و هویت دینی و ملی برقرار کرد، افزود: نمایش فصل شیدایی بعد از رشت در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت نمایش فصل شیدایی و به واسطه همکاری و مشارکت‌های دستگاه مجری، امید است دهکده مقاومت در طول سال نیز مشابه این برنامه‌ها را در سطح و توان استانی تکرار کند.

مهدوی پیام‌های فصل شیدایی را بیان مفاهیم و مضامین معنوی با سرعت و وسعت بیشتر با استفاده از ابزار هنر مطرح کرد و افزود: مردم تشنه مفاهیم بلند دینی و مذهبی هستند که استقبال روز افزون مردم در این مدت کوتاه، بیان کننده و نشانگر این مطالب است.

وی با بیان اینکه اگر جولان اهل باطل در وادی هنر هر چقدر قدرتمند باشد، پیام جبهه حق با اجرای هنر تمامی قدرت پوشالی جبهه باطل را خنثی می‌کند، گفت: هزینه‌های نمایش فصل شیدایی به صورت ملی تامین شد و از جانب استان هزینه‌ای پرداخت نشده است.

مهدوی با اشاره به اینکه با ورود امکانات نمایشی فصل شیدایی از سازمان اوج سرمایه کلانی را برای استان جذب کردیم، افزود: تجهیزات و امکاناتی که توسط مهنا وارد گیلان شد بین یک تا دو میلیارد هزینه دارد که با همکاری دستگاه‌ها و پیگیری جبهه فرهنگی، این سرمایه وارد استان شده است.

وی با تاکید براینکه برای زیرساخت‌های دیگر، هزینه مالی به‌صورت قابل توجهی انجام نگرفته است و تامین زیرساخت‌ها از طریق دستگاه‌ها و با احتساب هزینه‌های مالی، مبلغ مناسبی است، مطرح کرد: انتظار ما از  جامعه هنری استان گیلان و مراکز و دستگاه‌های فرهنگی و هنری این است تا با الگو برداری از نمایش فصل شیدایی به نشر هنر انقلابی اسلامی و ایرانی بیشتر بپردازند.

مهدوی با اشاره به اینکه بخشی از نمایش‌ها و محافل هنری برگزار شده در گیلان به‌خصوص در پیاده‌روی فرهنگی شهر رشت به جای نشر فرهنگ خودی به نشر فرهنگ مهاجم بیگانه و ترویج سبک زندگی غیراسلامی و غیرایرانی می‌پردازد، افزود: نمایش مراسم‌هایی که در پیاده روی فرهنگی شهر برگزار می شود موجب نگرانی دلسوزان فرهنگی شهر رشت است.

وی خاطرنشان کرد: برخی با بهره‌گیری از امکانات بیت المال و سرمایه‌های عمومی هر از چند گاهی در گوشه و کنار استان و شهر رشت در سالن‌های نمایش و پیاده‌روهای فرهنگی نمایش به سبک غربی و غیر ایرانی و عفت زدا و حیا سوز برگزار می‌کنند.

مهدوی گفت: بخشی از تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عمومی استان در اجرای نمایش‌های پیاده‌روهای فرهنگی حاکی از نمایشگری خانم‌ها در جمع مردان است که با وجود این مسائل چگونه می‌توان جوانان این شهر را دعوت به حیا و عفت کرد.

خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.