عرضه دستاوردهای فناورانه مراکز تحقیقاتی در هجدهمین نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش

تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1396 - 9:51

نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش با حضور ۱۹۳ مرکز تحقیقاتی با حضور معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور و وزیر علوم آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، در دومین روز از هفته پژوهش با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، دکتر منصور غلامی وزیر علوم و دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق شکوفایی و نوآوری نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش افتتاح شد.

این نمایشگاه از امروز ۲۲ آذر آغاز شده و تا روز ۲۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار از ۶۴ محصول فناورانه رونمایی می‌شود.

این دستاوردها از نظر پیچیدگی فناوری جزو فناوری‌های متوسط به بالا بوده و سطح آمادگی فناوری در مرحله تجاری‌سازی است و تی‌. آر.ال آن ۶ به بالا برآورد شده است.

محصولات رونمایی شده مربوط به تولیدات ۲ سال اخیر است.

دکتر مجید متقی‌طلب، دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به خصوصیات هجدهمین دوره این نمایشگاه، گفت: امسال نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، قزاقستان و پاکستان در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند.

وی برگزاری این نمایشگاه را تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در تولید علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان نام برد و گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۹۳ مرکز تحقیقاتی حضور دارند و در سامانه این نمایشگاه نیز تعداد ۳۴۴۹ طرح ثبت‌نام شده است.

متقی‌طلب با تاکید بر اینکه این تعداد طرح از سوی ۳۰۰ داور مورد ارزیابی قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس رای داوران ۶۴ دستاورد پژوهشی برای رونمایی انتخاب شده‌اند. علاوه بر آن برگزاری ۶۵ مورد کارگاه نیز در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

دبیر ستاد هفته پژوهش با تاکید بر اینکه این نمایشگاه به سمت تبدیل‌شدن به یک رویداد بین‌المللی در حال حرکت است، اظهار کرد: بر این اساس این امر را با پارک‌های علم و فناوری جهان مطرح کردیم و در این راستا فراخوانی در شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام منتشر شد و بر اساس آن شرکت‌کنندگانی از سایر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند.

متقی‌طلب برگزاری تور ویژه برای سفارتخانه‌های سایر کشورها در ایران برای حضور در این نمایشگاه را از دیگر برنامه‌ها نام برد و گفت: علاوه بر آن در سایت ایران تک‌هاب تعداد ۳۴۴۱ طرح ثبت شد و از این تعداد ۱۷۳۲ طرح بر اساس تی‌.آر.ال درجه بندی شدند.

 وی، معرفی فناوری به سرمایه‌گذاران،‌ ارزیابی غرفه‌ها و فناوری‌ها و انعقاد قرارداد تجاری‌سازی و تفاهم‌نامه‌ها را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه نام برد.