تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 18:15
کد خبر : 99990

افزایش تولید گیلاس در گیلان

افزایش تولید گیلاس در گیلان

جارستان:مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید گیلاس در استان افزایش یافته است و متقاضیان جدیدی هم داریم که تمایل دارند برای افزایش تولید این محصول فعالیت کنند. منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا از افزایش تولید گیلاس در استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته متقاضیان جدیدی برای گرفتن

جارستان:مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید گیلاس در استان افزایش یافته است و متقاضیان جدیدی هم داریم که تمایل دارند برای افزایش تولید این محصول فعالیت کنند.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا از افزایش تولید گیلاس در استان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته متقاضیان جدیدی برای گرفتن نهال گیلاس و توسعه باغات اقدام کردند و این امر موجب افزایش تولید این محصول در استان شد.

وی افزود: امسال نیز همچنان متقاضیان جدید داریم و حمایت لازم از توسه باغات گیلان از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به این افراد انجام خواهد شد.

پارسافر با اشاره به اینکه برداشت گیلاس در استان در حال انجام است و تاکنون بیش از ۵۰۰ تن گیلاس از باغات استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی تولید این مقدار محصول ۱۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: گیلاس های تولید شده در گیلان علاوه بر مصرف در داخل استان برای فروش به استان‌های همجوار نیز عرضه می‌شود و از بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

پارسافر با بیان اینکه گیلان ۲۰۳ هکتار باغات گیلاس دارد، تصریح کرد: ارزش اقتصادی محصول تولیدی بالا بوده و ۱۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تعداد بهره‌برداران این بخش را ۵۰۵ نفر دانست و گفت: شهرستان‌های تالش، رودبار، آستارا، رضوانشهر و سیاهکل عمده تولیدکنندگان این محصول هستند.

وی تصریح کرد: ماه‌های خرداد و تیر فصل برداشت گیلاس در استان گیلان است.

پارسافر گفت: مصرف گیلاس برای کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، درمان دردهای مفصلی و دفع سموم بدن مفید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.