تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 17:15
کد خبر : 99819

فعالیت ماینرها بلای جان صنایع شاخص گیلان

فعالیت ماینرها بلای جان صنایع شاخص گیلان

جارستان:رییس سازمان صمت گیلان گفت: امسال مساله فعالیت ماینرها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه کرده است. به گزارش ایسنا فرهاد دلق‌پوش در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های صنعتی گیلان بسیار است به طور مثال فقط در صنعت سلولزی؛ سه و نیم میلیون مترمکعب تولید

جارستان:رییس سازمان صمت گیلان گفت: امسال مساله فعالیت ماینرها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا فرهاد دلق‌پوش در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های صنعتی گیلان بسیار است به طور مثال فقط در صنعت سلولزی؛ سه و نیم میلیون مترمکعب تولید انواع مقاطع چوبی قابل رقابت با صنعت اروپا داریم که این بخش نیازمند توجه بیشتر است و تخصیص مواد اولیه بیشتر برای افزایش ظرفیت تولیدات استان در دستور کار است.

وی افزود: هر ساله برای کمبود انرژی به ویژه برق در فصل تابستان با نشست با مدیران شرکت برق برنامه‌ ای تدوین می‌شد که تا حدودی برای واحدهای صنعتی قابل تحمل بود، ولی امسال مساله فعالیت ماینرها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، مزید بر علت شده است و واقعاً صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

دلق پوش در ادامه جلسه به کمبود شدید اراضی صنعتی برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی جدید اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که موضوع کمبود زمین را در جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشدیم.

وی تصریح کرد: در حالی که با استقبال سرمایه‌گذاران در استان مواجه هستیم زمین صنعتی برای واگذاری نداریم.

رییس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۷۹ جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی به ناچار با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در گیلان علیرغم مراجعه سرمایه گذار مواجه شده‌ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

وی گفت:قریب به ۳۰۰۰ واحد صنعتی در گیلان در حال فعالیت است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست، احتمالا گسترش بیشتر صنعت به دلیل کمبود زمین امکانپذیر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.