تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400 - 17:07
کد خبر : 99815

سپیدرود رشت هنوز امیدوار به صعود است

سپیدرود رشت هنوز امیدوار به صعود است

جارستان:تیم فوتبال سپیدرود رشت هنوز امیدوار به صعود به رقابت های لیگ دسته اول کشور است. تیم فوتبال سپیدرود رشت که با قدمتی ۵۰ ساله از تیم های پرطرفدار شهرستانی در سطح کشور بشمار می رود، دو سال پیش موفق شده بود به رقابت های لیگ برتر صعود کند اما در همان سال نتوانست سهمیه

جارستان:تیم فوتبال سپیدرود رشت هنوز امیدوار به صعود به رقابت های لیگ دسته اول کشور است.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که با قدمتی ۵۰ ساله از تیم های پرطرفدار شهرستانی در سطح کشور بشمار می رود، دو سال پیش موفق شده بود به رقابت های لیگ برتر صعود کند اما در همان سال نتوانست سهمیه خود را حفظ و به لیگ دسته اول سقوط کرد.

اما تنزل سپیدرود به همین جا ختم نشد چون این تیم پس از سقوط از لیگ برتر به لیگ دسته اول، فصل گذشته نیز نتوانست نتایج خوبی را در این لیگ کسب کند و در نهایت به  لیگ دسته دوم سقوط کرد و هم اینک این تیم ریشه دار و قدیمی در لیگ دسته دوم بازی های خود را دنبال می کند.

البته با توجه به ۲ هفته مانده به پایان رقابت های لیگ دسته دوم، تیم سپیدرود رشت گرچه در مکان پنجم جدول رده بندی است اما این تیم روی کاغذ هنوز شانس صعود از گروه خود به رقابت های لیگ دسته اول را دارد و به همین دلیل طرفداران این تیم امیدوارند که اتفاقات خوشایندی در ۲ هفته پایانی لیگ دسته دوم حادث شود تا در نهایت سپیدرود به لیگ دسته اول صعود کند.

اما تنزل این تیم به لیگ دسته دوم کشور عوامل زیادی دارد که البته تعدادی از کارشناسان، ضعف مفرط مالکیتی و مدیریتی و همچنین بدهی های سپیدرود را مهمترین مشکلات این تیم طی چند سال اخیر می دانند که در نهایت باعث شده سپیدرود هم اینک در رقابت های لیگ دسته دوم حضور داشته و شانس زیادی نیز برای صعود به لیگ دسته اول نداشته باشد.

بدهی و مشکلات مدیریتی باعث نزول سپیدرود شد 

مجید جهانپور  از پیشکسوتان و یکی از معروف ترین مربیان فوتبال گیلان در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه سپیدرود رشت در چند سال اخیر به دلیل مشکلات مدیریتی و بدهی های زیاد دچار بحران شد که این امر باعث شده تا این تیم پرطرفدار به لیگ دسته دوم سقوط کند و هم اینک در این لیگ حضور داشته باشد.

وی که سال ها به عنوان سرمربی در تیمهای گیلانی فعالیت داشته، افزود:  همه تیمهای ما به خصوص سپیدرود رشت از پشتوانه مناسب هواداران فراوان  برخوردارند که این  بسیار تاثیرگذار است و خوشبختانه سپیدرود نیز یکی از تیمهای پرطرفدار در گیلان و حتی بین تیمهای شهرستانی محسوب می شود که می توان از این امر به عنوان یک امتیاز مناسب استفاده کرد.

وی بیان کرد: به هرحال امیدواریم که سپیدرود در این ۲ بازی باقی مانده نیز نتایج خوبی کسب کند و در نهایت بتواند جواز حضور در لیگ دسته اول را تصاحب کند که البته این امر بسیار دشوار است چون صعود سپیدرود به دست خودش نیست و علاوه بر پیروزی سپیدرودی ها در ۲ بازی پایانی، سایر تیمهای صدر جدولی نیز نباید نتیجه بگیرند.

سپیدرود با برنامه ریزی مناسب کوتاه مدت صعود می کند

سیدامیر فرحسینی یکی از مربیانی که سال ها در باشگاه سپیدرود حضور داشت، در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: عمده ترین مشکل سپیدرود رشت در چند سال اخیر، وضعیت مالکیتی و مدیریتی و همچنین بدهی های زیاد این تیم است که گریبان این باشگاه پرطرفدار را گرفته که این عوامل باعث شده تا سپیدرود دچار مشکلات زیادی شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود و عدم ثبات در کادر فنی تیم نتوانست در فصل جاری لیگ دسته دوم نتایج خوبی را کسب و هم اینک شرایط بسیار سختی برای صعود دارد.

این کارشناس که به مدت ۱۹ سال به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه سپیدرود فعالیت داشت، بیان کرد: این در حالی است که با کمک همه مسئولان، سپیدرود می تواند در دوره کوتاه مدتی در لیگ دسته دوم حضور موفق داشته و به لیگ دسته اول صعود کند و پس از آن، خود را برای صعود به لیگ برتر آماده کند.

سپیدرود هنوز امید به صعود دارد

اما مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در خصوص آخرین تحولات و اخبار این باشگاه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲ هفته تا پایان رقابت های لیگ دسته دوم کشور باقی مانده و تیم سپیدرود نیز توانسته هفته گذشته در یک بازی خارج از خانه برابر حریفش به برتری برسد، هنوز امیدوار به صعود از گروه خود باقی ماند.

رادنی دیدار افزود: تیم فوتبال سپیدرود رشت در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ دسته دوم کشور باید از ساعت ۲۰:۳۰  امشب نهم تیر ماه در یک دیدار خانگی در ورزشگاه سردارجنگل رشت رو در روی تیم علم و ادب تبریز قرار گیرد که این بازی، آخرین دیدار خانگی سپیدرود در فصل جاری لیگ دسته دوم محسوب می شود.

وی ادامه داد: اگر تیم سپیدرود در این دیدار برابر تیم قدرتمند علم و ادب تبریز به برتری برسد و از سوی دیگر تیمهای اول و دوم این گروه نتوانند در بازی ها خود برابر حریفانشان به برتری دست یابند، سپیدرود شانس صعود از گروه خود را دارد که امیدواریم در نهایت سپیدرودیها به این خواسته خود دست یابند.

وی بیان کرد: با این وجود و برای دفاع از حیثیت فوتبال گیلان و فوتبال رشت، با تمام قوا برابر تیم علم و ادب تبریز به میدان خواهیم رفت تا با پیروزی و کسب سه امتیاز این دیدار، امیدوارانه در هفته پایانی رقابت های لیگ دسته دوم کشور حاضر شویم .

وی اضافه کرد: هم اینک و تا پایان هفته بیست و چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور، تیم علم و ادب تبریز با کسب ۴۰ امتیاز در مکان چهارم و سپیدورد رشت با کسب ۳۶ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی گروه خود قرار دارند.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در ادامه با اعتراض به محرومیت سرمربی این تیم خاطرنشان کرد: علی نظرمحمدی در یکی از دیدارهای سپیدرود به دلیل اخراج یک بازیکن به داور بازی اعتراض کرد که این اعتراض موجب اخراج وی  شد و در بازی قبلی نیز، سرمربی سپیدرود محرومیت خود را سپری کرد.

دیدار تصریح کرد: اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک رای ظالمانه و عجیب، پنج جلسه علی نظرمحمدی سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت را به خاطر یک اعتراض ساده به داور، از همراهی تیمش محروم کرد که این محرومیت در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است.

وی اظهار کرد: ما هم اینک شاهد اعتراض های شدید از سوی برخی بازیکنان و مربیان تیم های مختلف هستیم که در نهایت کمیته انضباطی با یک جلسه محرومیت، خاطیان را جریمه می کند اما برای یک اعتراض ساده، سرمربی سپیدرود رشت پنج جلسه محروم شد که این هم یکی از رای های ظالمانه بر علیه باشگاه سپیدرود رشت است.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در ادامه افزود: به هرحال بازیکنان تیم فوتبال سپیدرود رشت تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهند بست تا در ۲ بازی باقی مانده لیگ دسته دوم، برابر حریفان خود به برتری برسند تا در نهایت با کسب نتیجه مطلوب، لیگ را به اتمام برسانند.

سپیدرودی ها در گروه اول رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور با تیم های فولاد نوین خوزستان، ملی‌حفاری اهواز، ویستا توربین تهران، اسپاد تهران، محتشم تبریز، علم و ادب تبریز، آوالان کامیاران، ایرانجوان بوشهر، امید گناوه، شهرداری بندرعباس، مس نوین کرمان، نفت‌ و گاز گچساران و شهرداری همدان هم گروه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.