تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1400 - 18:27
کد خبر : 99738

افزایش تولید انجیر در گیلان

افزایش تولید انجیر در گیلان

جارستان:مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت:پیش بینی می‌شود، باغداران گیلان امسال ۱۷۰۰تن انجیر برداشت کنند که نسبت به سال گذشته بیشتر است. منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برداشت انجیر از باغات استان در حال انجام است و امسال تولید انجیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است،

جارستان:مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت:پیش بینی می‌شود، باغداران گیلان امسال ۱۷۰۰تن انجیر برداشت کنند که نسبت به سال گذشته بیشتر است.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برداشت انجیر از باغات استان در حال انجام است و امسال تولید انجیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: علاوه بر شرایط اقلیمی مناسب که بر میزان تولید این محصول موثر بوده، افزایش سطح باغات نیز بر افزایش تولید انجیر در گیلان تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: انجیرهای تولید شده در گیلان علاوه بر مصرف مردم استان به دیگر استان‌ها نیز برای فروش فرستاده می‌شود و به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد، از مشتریان خوبی نیز برخوردار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان  با بیان اینکه گیلان ۳۰۰ هکتار باغ انجیر دارد، گفت: درختان انجیر به صورت پراکنده در همه مناطق گیلان وجود دارد.

وی افزود: شهرستان‌های تالش، لاهیجان، رودبار، رشت و صومعه سرا عمده‌ترین مناطق تولید انجیر هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود، باغداران گیلان امسال ۱۷۰۰ تن انجیر برداشت و با فروش این میزان انجیر ۴۲۵ میلیارد ریال درآمد کسب کنند.

پارسافر خاطرنشان کرد: گیلان ۲۰۰۰ بهره‌بردار انجیر دارد که برداشت محصولشان را از اوایل تیر آغاز می‌کنند.برداشت انجیر تا مهر در گیلان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.