تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 18:29
کد خبر : 99661

۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در گیلان دریافت شد

۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در گیلان دریافت شد

جارستان:مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون ۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در نوبت اول و دوم در این استان دریافت شده است. دکتر حسن رخ شاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن های دریافتی در استان گیلان از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، بهارات

جارستان:مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون ۲۰۵ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه های هدف در نوبت اول و دوم در این استان دریافت شده است.

دکتر حسن رخ شاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن های دریافتی در استان گیلان از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، بهارات بیوتیک و واکسن سینوفارم است.

وی با بیان اینکه تاکنون به  ۱۷۰ هزار نفر از گروه های هدف در گیلان دوز اول واکسن کرونا تلقیح شده ، اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد افرادی که نوبت دوز دوم واکسن شان فرا رسیده این واکسن را دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان خاطر نشان کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا در این استان ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست.

وی درباره آخرین وضعیت مبتلایان بستری کرونا در گیلان بیان داشت: هم اکنون ۲۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری بوده که ۴۸ نفر بدحال هستند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اظهار داشت: ضروریست تا مردم همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه گذشته به روز رسانی شده شهرستان آستارا از رنگ زرد کرونایی به نارنجی تغییر یافت و به این ترتیب دو شهرستان آستارا و رودبار در استان گیلان نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۶ به ۱۵ شهرستان کاهش یافت.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.