تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1400 - 18:27
کد خبر : 99338

گمرک آستارا علیه واردکنندگان ۱۰۰ خودروی گذر موقت اعلام جرم کرد

گمرک آستارا علیه واردکنندگان ۱۰۰ خودروی گذر موقت اعلام جرم کرد

جارستان:مدیرکل گمرک آستارا گفت: واردکنندگان ۱۰۰ دستگاه خودروی گذر موقت را به دلیل خودداری از بازگرداندن وسایل نقلیه بعد از سپری شدن مدت تردد موقت، جهت پیگیری حقوقی به محاکم قضایی معرفی کرده‌ایم. به گزارش ایرنا کریم رسولی روز پنجشنبه اظهار داشت : خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع است و پیگیری حقوقی این

جارستان:مدیرکل گمرک آستارا گفت: واردکنندگان ۱۰۰ دستگاه خودروی گذر موقت را به دلیل خودداری از بازگرداندن وسایل نقلیه بعد از سپری شدن مدت تردد موقت، جهت پیگیری حقوقی به محاکم قضایی معرفی کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا کریم رسولی روز پنجشنبه اظهار داشت : خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع است و پیگیری حقوقی این قبیل خودروهای بلاتکلیف طی یکسال گذشته صورت گرفته و اداره کل گمرک آستارا از نظر مقابله با قاچاق خودرو، رتبه نخست گمرکات را احراز کرده است.

وی ادامه داد: هر خودروی گذر موقت که با طی مراحل قانونی از گمرک وارد کشور شود، بعد از سه ماه تردد باید به گمرک بازگردانده و از سوی کارشناسان رویت و بازدید شود و در صورت تقاضا، زمان گذر موقت آن فقط یکبار تمدید می شود.

وی بیان کرد: بعد از اتمام ۶ ماه، خودرو باید از گمرک به کشور مقصد خارج یا با طی مراحل حقوقی، گمرکی و  راهنمایی و رانندگی پلاک ایرانی بر آن نصب شود و در غیر اینصورت، پرونده مالک آن از سوی گمرک به عنوان مصداق قاچاق و تخلف به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی افراد، گمرک در قبال سرنوشت خودروهای گذر موقت بعد از وارد شدن به کشور مسئولیتی ندارد و اگر خودرو از سوی مالک آن اوراق یا پلاک جعلی بر آن نصب شود، در حیطه پیگیری گمرک قرار نمی گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی آستارا به صورت شبانه روزی فعال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.