تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 - 18:41
کد خبر : 98798

روزانه میانگین ۱۰۰تیم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان نظارت دارند

روزانه میانگین ۱۰۰تیم بر رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان نظارت دارند

جارستان-ایرنا؛مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: روزانه میانگین ۱۰۰ تیم بهداشت محیط و حرفه ای بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان نظارت دارند. مهدی جواهرشناس روز سه شنبه اظهار داشت: این تیم ها متشکل از ۳۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و

جارستان-ایرنا؛مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: روزانه میانگین ۱۰۰ تیم بهداشت محیط و حرفه ای بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان نظارت دارند.

مهدی جواهرشناس روز سه شنبه اظهار داشت: این تیم ها متشکل از ۳۰۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای بر اماکن عمومی شامل مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوراکی و آشامیدانی و بهداشتی، ادارات و موسسات نظارت دارند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل ها هفتگی محاسبه می شود و بر اساس آخرین گزارش از “هفته گذشته” استفاده از ماسک ۷۳ درصد و به طور کلی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی این استان ۷۵ درصد است، افزود: این میزان از رعایت پروتکل‌ ها؛ بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از سوی متصدیان و مردم در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی شامل می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان  این که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان برای ما رضایت بخش نیست متذکر شد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان باید به بیش از ۹۰ درصد برسد و پایین تر از این میزان قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: در جریان بازدیدها در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در ادارات، اخطار داده می شود و در صورت نیاز با هماهنگی استانداری و فرمانداری ها به دادگاه معرفی می شوند.

جواهرشناس تصریح کرد:  درباره عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن عمومی و خصوصی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و غیره بار اول اخطار زمان دار ارایه می شود و در مرحله بعد پلمپ و به دادگاه معرفی خواهند شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به اتمام آزمون نهایی دانش آموزان در دوره های نهم و دوازدهم گیلان و اقدامات نظارتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های امتحانی بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در حوزه های امتحانی “شامل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و استفاده از مواد ضدعفونی” در بازدیدهای انجام شده بیش از ۹۵ درصد گزارش شده است.

آزمون حضوری و پایان سال تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با شرکت بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و ۱۹ هزار و ۳۳۰ دانش آموز پایه دوازدهم در گیلان برگزار شد.

بر اساس گزارش نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان های املش، لنگرود، لاهیجان، بندرانزلی، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، فومن، شفت، رشت ، سیاهکل ، خمام، تالش و آستارا در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر، آستانه اشرفیه و رودبار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.