تاریخ انتشار : یکشنبه 9 خرداد 1400 - 17:23
کد خبر : 97739

فرماندار لنگرود: غرق شدگان دریا خارج از طرح های سالم سازی بودند

فرماندار لنگرود: غرق شدگان دریا خارج از طرح های سالم سازی بودند

جارستان-ایسنا:فرماندار لنگرود، با بیان اینکه کلیه غرق شدگان در دریا خارج از طرح های سالم سازی بودند، عنوان کرد: طرح های سالم سازی سواحل به دنبال ایجاد نقاط حفاظت شده برای شنای بهداشتی و ایمن هستند. رحیم حیدری در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان لنگرود، با بیان اینکه گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی یکی از ظرفیت های خدادادی استان گیلان است،

جارستان-ایسنا:فرماندار لنگرود، با بیان اینکه کلیه غرق شدگان در دریا خارج از طرح های سالم سازی بودند، عنوان کرد: طرح های سالم سازی سواحل به دنبال ایجاد نقاط حفاظت شده برای شنای بهداشتی و ایمن هستند.

رحیم حیدری در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان لنگرود، با بیان اینکه گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی یکی از ظرفیت های خدادادی استان گیلان است، اظهار کرد: گیلان از کوه و جنگل و دریا برخوردار است و علاوه بر مردم بومی، مردم سایر استان ها نیز می توانند از این نعمت بهره ببرند.

وی با اشاره به اقلیم و فرهنگ متفاوت مناطق، افزود: هر منطقه هنجارها و باورها و ارزش های ویژه خود را دارد و لذا همه افراد بومی و غیر بومی باید به این هنجارها احترام بگذارند و هنجارشکنی نکنند.

فرماندار لنگرود، از فعال شدن کارگروه های ۹گانه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تجربیات سال های گذشته، نیازمند برنامه ریزی جهت ساماندهی سواحل و تعیین شناگاه ها و ناجیان غریق هستیم.

حیدری، با بیان اینکه کلیه غرق شدگان در دریا خارج از طرح های سالم سازی بودند، عنوان کرد: طرح های سالم سازی سواحل به دنبال ایجاد نقاط حفاظت شده برای شنای بهداشتی و ایمن هستند، اما متاسفانه شاهد قانون گریزی برخی از افراد و ایجاد حادثه هستیم.

وی با اشاره به حضور نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و ناجیان غریق در طرح های سالم سازی، اضافه کرد: استان گیلان ۲۷۰ کیلومتر ساحل دارد و عملا امکان سالم سازی کامل ساحل و حضور ناجی وجود ندارد لذا شناگاه ها را مشخص کردیم.

فرماندار لنگرود، با بیان اینکه طرح سالم سازی در ساحل چاف انجام شده است، گفت: از دستگاه های فرهنگی می خواهیم با ساخت کلیپ و نماهنگ و متن به آموزش خانواده ها جهت استفاده از طرح های سالم سازی بپردازند تا با شنای ایمن، سلامت آنان حفظ شود.

وی با اشاره به لزوم تامین اعتبار لازم جهت پرداخت به ناجیان غریق، یادآور شد: سرمایه گذاران جهت احداث طرح های سالم سازی مجوزهای لازم را دریافت کنند تا علاوه بر فصل گرم، در دیگر ایام سال نیز پذیرای مسافران باشند و درآمد پایدار ایجاد کنند.

حیدری، با بیان اینکه در آستانه تعطیلات نیمه خرداد خستیم، خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا شاهد محدودیت ورود به گیلان هستیم و اماکن گردشگری مسدود خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.