تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 10:19
کد خبر : 97493

طراحان مد و لباس گیلان بیمه می شوند

طراحان مد و لباس گیلان بیمه می شوند

جارستان-ایرنا:معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: شرایط بیمه طراحان حوزه مد و لباس فراهم شده است و فعالان این حوزه در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند. سید امیر مصباح روز چهارشنبه اظهار داشت: کارگروه ساماندهی مد و لباس

جارستان-ایرنا:معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: شرایط بیمه طراحان حوزه مد و لباس فراهم شده است و فعالان این حوزه در صورت دارا بودن شرایط تعیین شده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

سید امیر مصباح روز چهارشنبه اظهار داشت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با هدف حمایت از جامعه طراحان حوزه مد و لباس ،ساز و کار انجام بیمه تأمین اجتماعی را برای این گروه از هنرمندان کشور فراهم کرده است.
وی افزود :  با توجه به اهمیت بیمه برای تأمین آینده کاری هنرمندان فعال در عرصه یادشده اقدامات قانونی لازم برای بیمه شدن طراحان حوزه مد و لباس  انجام شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس، طراحان کیف و کفش، لباس، شال ، روسری، زیورآلات و غیره در صورتی بیمه می شوند که   دستکم ۱۰ طرح دارای نشان شیما ؛ حداقل پنج اثر  دارای حق مالکیت معنوی ؛گواهی  حضور در ۱۰ جشنواره‌ استانی یا ملی ؛حداقل سه مجوز برپایی نمایشگاه از کارگروه ساماندهی مد و لباس ؛رتبه برتر جشنواره فجر و یا جشنواره‌های استانی  و حداقل  سه اثر به تولید انبوه رسیده داشته باشند. (هر کدام به تعداد یک هزار عدد تولید شده باشد)
مصباح ،شرایط سنی برای بیمه شدگان را برای آقایان تا ۵۰ سال و خانم ها را تا ۴۵ سال عنوان و تصریح کرد : در صورتی که هنرمند سن بیشتری داشته باشد به ازای هر یک سال باید سابقه بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:هزینه بیمه تأمین اجتماعی نیز ۱۸ درصد است که ۱۰ درصد را وزارت ارشاد و هشت درصد را هنرمند پرداخت می‌کند.
مصباح ادامه داد: برخی از طراحان تمایلی به استفاده از بیمه ندارند و فقط می‌خواهند عضو صندوق باشند که در صورت احراز صلاحیت، دریافت تأییدیه از کارگروه و داشتن یکی از شش شرط مطرح شده ، این اقدام صورت می‌گیرد.
به گفته وی هنرمندان در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانند با شماره تلفن ۶۶۷۲۲۳۱۲ ۰۲۱ تماس بگیرند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تخصصی هنری در حوزه مد و لباس، نشست ها و کارگاه های آموزشی نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور و غیره بخشی از فعالیت های حوزه هنرهای تجسمی در استان است.
مصباح افزود: سه دوره جشنواره و همایش استانی مد و پوشش اسلامی ایرانی با عنوان روجا در سال های ۹۴ تا ۹۶  نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی فجر در سال ۹۷ نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در سال ۹۸ از دیگر برنامه های بارز در سال های اخیر در این حوزه بوده است.
هنرهای تجسمی هنرهایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلمسازی، معماری و طراحی داخلی است. همچنین هنرهای تجسمی شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.