تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 13:01
کد خبر : 97356

ماموریت‌های کرونایی اورژانس گیلان ۴۰ درصد افزایش داشت

ماموریت‌های کرونایی اورژانس گیلان ۴۰ درصد افزایش داشت

جارستان-ایرنا:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: آمار ماموریتهای امدادی به بیماران مشکوک به کرونا طی اردیبهشت امسال نسبت به ماه گذشته قریب ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد. دکتر پیمان اسدی روز دوشنبه با اشاره به انجام هفت هزار و ۷۳۴ ماموریت امدادی طی این مدت اظهار داشت: از این تعداد

جارستان-ایرنا:رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: آمار ماموریتهای امدادی به بیماران مشکوک به کرونا طی اردیبهشت امسال نسبت به ماه گذشته قریب ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

دکتر پیمان اسدی روز دوشنبه با اشاره به انجام هفت هزار و ۷۳۴ ماموریت امدادی طی این مدت اظهار داشت: از این تعداد ماموریت یکهزار و ۲۸۸ ماموریت مربوط به امدادرسانی به بیماران مشکوک بود.

وی افزود: در انجام این تعداد از ماموریت های مشکوک به کرونا از سوی امدادگران مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان ، مشاوره های پزشکی انجام و در صورت نیاز انتقال به بیمارستان صورت گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان بیان داشت: در این مدت، ۶ هزار و ۱۳۸ ماموریت امدادی  غیرتصادفی و یک هزار و ۵۹۶ ماموریت امدادی تصادفی از سوی این مرکز انجام شده که  چهار هزار و ۸۹۳ مورد منجر به انتقال به بیمارستان شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین موارد امداد غیرترافیکی مربوط به بیماری های قلبی، عروقی و تنفسی گزارش شده است.

دکتر اسدی  از مردم خواست تا در زمان تماس با اورژانس اطلاعات کامل از نوع حادثه، تعداد مصدومان و میزان آسیب آنها را به اورژانس اعلام کنند و بعد از تماس با اورژانس تلفن خود را در حالت آزاد نگه دارند تا در صورت لزوم از سوی اورژانس  با آنها تماس گرفته شود.

اورژانس ۱۱۵ گیلان با برخورداری از ۵۴۱ نیروی انسانی، ۶۷ پایگاه شهری و جاده ای، ۱۳۴ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی آماده است.

گیلان از نخستین استانهای درگیر بیماری کرونا در کشور بود . هم اکنون بیش از ۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.