تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 19:07
کد خبر : 96128

فرماندار: مردم از مسافرت به انزلی خودداری کنند

فرماندار: مردم از مسافرت به انزلی خودداری کنند

جارستان-ایرنا:فرماندار انزلی با اشاره به گردشگرپذیری این شهر از مسافران خواست مسافرت خود را به زمان بهتری از نظر وضعیت کنترل شرایط کرونا موکول کنند چون در غیر اینصورت پلیس براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا با جرایم سنگین از مهمانان پذیرایی خواهد کرد.  اسماعیل میر غضنفری روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای انزلی گفت: در

جارستان-ایرنا:فرماندار انزلی با اشاره به گردشگرپذیری این شهر از مسافران خواست مسافرت خود را به زمان بهتری از نظر وضعیت کنترل شرایط کرونا موکول کنند چون در غیر اینصورت پلیس براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا با جرایم سنگین از مهمانان پذیرایی خواهد کرد.

 اسماعیل میر غضنفری روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای انزلی گفت: در خصوص ترددهای شبانه نیز پلیس هیچ گونه اغماضی نداشته و با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد داشت. این مردم هستند که می‌توانند با همراهی خود مصوبات ستاد کرونا را اجرا کنند لذا از آنان تقاضا داریم برای گذر از این شرایط با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: شهرداری موظف است از برپایی هرگونه چادر در پارک ها و … ممانعت بعمل آورد. تحت هیچ شرایطی نباید چادری در شهر برپا شود و در صورت برپایی، شهرداری موظف به پاسخگویی است نیروهای شهرداری نیز ملزم به حضور بوده و نیروی انتظامی هم در این رابطه به شهرداری کمک خواهد کرد.

فرماندار انزلی اضافه کرد: تمام مسیرهای منتهی به دریا برای ورود خودرو ممنوع بوده و انسداد مسیرهای ورودی تهران از رودبار، مازندران از چابکسر و اردبیل از مسیر آستارا تحت کنترل و بازرسی هستند و در مابقی مسیرها نیز از طریق دوربین کنترل ترافیک نظارت و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: رستورانها و تالارداران نیز بر اساس رنگ بندی اعلام شده و دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا باید عمل کنند.

میر غضنفری در خصوص برگزاری نماز عید فطر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان نیز گفت: در نظر داریم این سنت پیامبر با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت متمرکز در فضای باز مصلای نماز جمعه شهرستان انزلی اقامه شود و شبکه بهداشت و درمان نطارت بیشتری داشته باشد.

وی فعالان فضای مجازی را نیز به تعامل دعوت کرد و گفت: باید به جای مچ گیری با تعامل و همکاری با یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

فرماندار انزلی با تقدیر از همراهی اصناف گفت: همانگونه که اجازه فعالیت اصناف انزلی یک هفته و زودتر از سایر شهرستانها آغاز شد در مقابل از کسبه انتظار داریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اتاق اصناف نیز تذکرات لازم را به متخلفین بدهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی نیز در این نشست اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۶۸ نفر از مجموع سه هزار و ۶۳ نفر (۵۹ درصد) از سالمندان بالای ۸۰ سال این منطقه واکسینه شدند که به این ترتیب انزلی از لحاظ  درصدی اولین رتبه را در بین ۱۷ شهرستان استان گیلان به خود اختصاص داده است.

دکتر بابک صیاد از واکسیناسیون چهار هزار و ۵۲۰ نفر از افراد گروه های هدف در انزلی خبر داد و گفت: واکسیناسیون سنین ۷۵ تا ۸۰ سال نیز از شنبه ۲۵ اردیبهشت در این شهرستان آغاز می شود.

وی با تقدیر از همراهی سپاه ناحیه انزلی برای در اختیار قرار دادن سالن ورزشی شهید دوربین برای سایت واکسیناسیون، تصریح کرد: این سالن مکان مناسبی برای این منظور و جلوگیری از تجمع مردم است اما اگر بخواهیم جامعه هدف بیشتری را واکسینه کنیم به سالن های بیشتری نیاز خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی نیز اظهار داشت: امتحانات پایه دوازدهم از امروز آغاز شده و از ۲۷ اردیبهشت ماه امتحانات نهایی پایه های ۱۲ و ۹ انجام می‌شود. در این رابطه شبکه بهداشت و درمان برای تب سنجی حضور داشت اما با توجه به اینکه در حال حاضر پرسنل شبکه بهداشت درگیر واکسیناسیون هستند به یاری نیروهای دیگری همچون داوطلبان هلال احمر نیاز داریم.

محمود یوسفی فر اظهار داشت: با توجه به اینکه مراقبان بهداشت آموزش و پرورش از بانوان هستند برای تب سنجی در بخش دانش آموزان پسر دچار کمبود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله های اجتماعی تعداد حوزه امتحانی را از چهار به شش حوزه افزایش دادیم.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.