تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 21:07
کد خبر : 950

جای خالی اعضای ارشد احزاب در همایش خانه احزاب گیلان

جای خالی اعضای ارشد احزاب در همایش خانه احزاب گیلان

جارستان:به گزارش جارستان و به نقل از گیل  خبر عصر دوشنبه همایش تشکیل خانه احزاب در استانداری گیلان با حضور دکتر حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب کشور برگزار شدکه در دولت تدبیر و امید برای اولین بار در استان ها چنین اتفاقی می افتاد. هرچند قدمت تشکیل خانه احزاب در استان گیلان به دولت

جارستان:به گزارش جارستان و به نقل از گیل  خبر عصر دوشنبه همایش تشکیل خانه احزاب در استانداری گیلان با حضور دکتر حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب کشور برگزار شدکه در دولت تدبیر و امید برای اولین بار در استان ها چنین اتفاقی می افتاد. هرچند قدمت تشکیل خانه احزاب در استان گیلان به دولت اصلاحات بر می گردد که بعد از این دولت در دولت هشت ساله احمدی نژاد دچار وقفه طولانی شد و اکنون بار دیگر به نوعی احیاء شده است.
با این وجود آنچه در این جلسه مشهود بود عدم حضور تعداد زیادی از افراد شاخص جریانات اصولگرا و اصاح طلب بود. حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه استان که قرار بود در این جلسه سخنرانی کند حضور پیدا نکرد، در حالی که به قول علی اکبر پوراوزان برای حضور وی هماهنگی های لازم صورت گرفته بود. از سوی دیگر دبیران ارشد ترین نفرات استانی احزاب مختلف اصلاح طلب چون اتحاد ملت، کارگزاران، همبستگی، ندا، خانه کارگر و احزاب و جریانات اصولگرا چون جبهه پیروان، جبهه پایداری نیز در این نشست غائب بودند و تنها تعدادی از افراد جوان از این جریانات در نشست شرکت کردند. بیشترین حضور نیز در این نشست متعلق به حزب اعتدال و توسعه استان بود که البته چهره های شاخص آن جزو مدیران ارشد اجرایی فعلی استان هستند که در راس آن ها استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل ارشاد استان حضور دارند.معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز هرچند عضو حزب کارگزاران است اما از جایگاه دولتی خود در این جلسه به سخنرانی پرداخت.
این غیبت ها مصادیقی است که هنوز راه تعامل و گفت و گو در کشور باب نشده است و گویی بعضی دبیران احزاب یا به دنبال قهر سیاسی هستند و یا وقت چندانی برای احزاب خود ندارند. همچنین نشان می دهد که کارکرد احزاب همچنان در همان دوره انتخابات می گذرد و بعد از آن دوره خواب و سکون احزاب فرا می رسد تا انتخابات بعدی شروع شود.
این انتظار از احزاب اصولگرا می رفت که حداقل به احترام رئیس خانه احزاب که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه است و از اصولگرایان خوشنام کشور محسوب می شود در جلسه حضور پیدا کنند، از مقامات ارشد احزاب اصلاح طلب نیز این انتظار می رفت که به احترام دولت تدبیر و امید و استاندار این دولت و تلاشش در جهت همگرایی احزاب در جلسه شرکت کنند و البته خواستار این باشند که این جلسات ادامه داشته باشد. البته برای اصلاح طلبان این فرصت فراهم آمد که از زبان سهیلا مدارایی، اسحاق راستی و مازیار صیادی دیدگاه های خود را اعلام کنند و نیاز بود که جریانات اصولگرا نیز عقاید خود را درباره خانه احزاب بیان کنند. اما بدون شک غیبت فیزیکی چهره های شاخص اصلاح طلب نوعی بی اهمیت جلوه دادن چنین اتفاقی را بوجود می آورد. به راستی وقتی ما نمیتوانیم با یکدیگر گفت و گو داشته باشیم و حتی در یک جلسه سخنرانی حضور داشته باشیم چگونه می توانیم از همگرایی، گفت و گو و رسیدن به تعامل در مناسبت های داخلی سخن گوئیم.

در حالی که احزاب حداقل در انتخابات گذشته مجلس نشان دادند که توانایی جلب افکار عمومی را دارند و می توانند مردم را به رای دادن لیستی ترغیب کنند چرا از ظرفیت خود استفاده نمی کنند و بر تقویت خود گام نمی گذارند. در این جلسات احزاب باید محورهای کمک های دولتی را مطالبه کنند و ظرفیت های اثرگذاری احزاب در کشور را به جلو ببرند. اما گوئی برای عده ای هیچگونه راه تعامل و گفت وگوی باقی نمانده و دشمن تراشی از جریانات داخلی را ترجیح می دهند، برای عده ای نیز حزب و تحزب تنها فرصتی است که در هنگامه انتخابات باید مورد استفاده قرار بگیرد. اینجا تنها کسانی که در خط وسط خودشان را قرار داده اند منفعت می بینند بی آن که بدنه کلی احزاب از آن استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.