تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 20:50
کد خبر : 94397

نزدیک به ۴۵۰ بیمار جدید سرپایی کرونا در گیلان شناسایی شد

نزدیک به ۴۵۰ بیمار جدید سرپایی کرونا در گیلان شناسایی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۴۵۰ بیمار جدید سرپایی مبتلا به بیماری کووید ١٩ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان شناسایی شده است. دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: داروهای لازم به این بیماران ارایه شد و از آنان خواستیم ایزوله

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۴۵۰ بیمار جدید سرپایی مبتلا به بیماری کووید ١٩ طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان شناسایی شده است.

دکتر آبتین حیدرزاده عصر روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: داروهای لازم به این بیماران ارایه شد و از آنان خواستیم ایزوله باشند و قرنطینه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در این مدت ٢٢٠ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری شدند، اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ١٢٠ نفر بیمار بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: آمارها نشان می دهد که بیماری کووید ١٩ در این استان فعال است و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از دورهمی اضافه کرد: مقاله ای که اخیرا در مجلات معتبر دنیا چاپ شده نشان می دهد که محدودکردن اجتماعات کوچک بیشترین ارزش و اثر را در کاهش اپیدمی، مدت اپیدمی و کاهش انتقال خیز اپیدمی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری لازم را در قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر کرونا در کشور بود . هم اکنون به جز رضوانشهر که در وضعیت نارنجی بیماری کرونا است بقیه شهرستان های گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.