تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 17:53
کد خبر : 9402

بازنویسی برجام به ضرر آمریکاست نه ایران

بازنویسی برجام به ضرر آمریکاست نه ایران

جارستان-اگر آقای ترامپ تلاش کند که برجام بازنویسی شود، آمریکا زیان زیادی خواهد دید؛ چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد و این آمریکاست که باید با کشورهای دیگر وارد چالش شود. در طول بازنویسی و مذاکره برجام جدید که ممکن است سالها طول بکشد ما چرخۀ سوخت و غنی‌سازی خود را

جارستان-اگر آقای ترامپ تلاش کند که برجام بازنویسی شود، آمریکا زیان زیادی خواهد دید؛ چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد و این آمریکاست که باید با کشورهای دیگر وارد چالش شود. در طول بازنویسی و مذاکره برجام جدید که ممکن است سالها طول بکشد ما چرخۀ سوخت و غنی‌سازی خود را کامل می‌کنیم و ثانیاً از نتایج توافقات فعلی با دیگر کشورها بهره خواهیم برد.

دکتر محسن رضایی بازنویسی برجام را به ضرر آمریکا دانست و بیان داشت اگر کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای جامع از تعهداتشان عدول کنند، ایران برنامه تلافی‌جویانه خود را عملیاتی خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی کوتاه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «اگر آقای ترامپ تلاش کند که برجام بازنویسی شود، آمریکا زیان زیادی خواهد دید؛ چرا که ایران نقاط اشتباه برجام را اصلاح خواهد کرد و این آمریکاست که باید با کشورهای دیگر وارد چالش شود.»

محسن رضایی تاکید کرد: «در طول بازنویسی و مذاکره برجام جدید که ممکن است سالها طول بکشد ما چرخۀ سوخت و غنی‌سازی خود را کامل می‌کنیم و ثانیاً از نتایج توافقات فعلی با دیگر کشورها بهره خواهیم برد.»

این استاد دانشگاه امام حسین متذکر شد: «البته اگر ترامپ سعی کند از اجراشدن تعهدات امریکا و جهان جلوگیری کند بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران برنامه تلافی‌جویانه خود را عملیاتی خواهد کرد.»

پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، «ولید فارِس» از اعضای تیم مشاوران سیاست خارجی «دونالد ترامپ» از بازنگری در توافق هسته‌ای و مذاکرات احتمالی برای تغییرات در متن برجام سخن به میان آورد. دونالد ترامپ در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی خود طی مقاله‌ای در روزنامه یواس‌ای‌تودی نوشته بود «اگر من به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم، دوباره با ایران مذاکره می کنم.»

این مشاور لبنانی‌الاصل ترامپ که از موضع کنونی وی در خصوص برجام هم خبر داشت، گفت: «پاره کردن این توافق، برای دنیا گران تمام می‌شود. او (ترامپ) می‌خواهد آن موافقتنامه را که در فضایی بین‌المللی منعقد شده، بگیرد و سپس آن را مرور کند. او سپس آن را به کنگره می‌فرستد و از ایرانی‌ها هم می‌خواهد چند مورد را یا ایجاد و یا عوض کنند. در این خصوص با ایرانی‌ها مباحثه‌ای درمی‌گیرد که ممکن است بحث سختی باشد.»

مشاور اصالتاً عرب ترامپ ادامه داد: «توافق هسته‌ای با شکل و شمایل کنونی، ۷۵۰ میلیارد دلار به ایران می‌دهد ولی در عوض چیز زیادی نمی‌گیرد و باعث افزایش مداخلات ایران در امور داخلی ۴ کشور شده است. دولت ترامپ این را قبول نخواهد کرد.»

«تابناک»؛

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.