تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 12:06
کد خبر : 9362

۶۰ درصد زندانی‌های گیلان فاقد تخصص و آموزش/ ایجاد اشتغال مولد برای زندانی‌ها

۶۰ درصد زندانی‌های گیلان فاقد تخصص و آموزش/ ایجاد اشتغال مولد برای زندانی‌ها

جارستان-مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانی‌های گیلان فاقد تخصص و آموزش هستند، خاطرنشان کرد:صنایع دستی فرصت خوبی برای اشتغالزایی زندانیان است. حمید حسینی در همایش «نقش هنرهای سنتی و صنایع دستی در کاهش جمعیت کیفری» گفت: اگر کسی جرمی مرتکب شد، قانون او را مجازات می‌کند و نباید در حق زندانی اجحاف

جارستان-مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانی‌های گیلان فاقد تخصص و آموزش هستند، خاطرنشان کرد:صنایع دستی فرصت خوبی برای اشتغالزایی زندانیان است.

حمید حسینی در همایش «نقش هنرهای سنتی و صنایع دستی در کاهش جمعیت کیفری» گفت: اگر کسی جرمی مرتکب شد، قانون او را مجازات می‌کند و نباید در حق زندانی اجحاف شود باید احساس غرور، شادابی و مسئولیت‌پذیری را در زندانی‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود:آثار و تبعات و آسیب هایی که زندان و حبس در بر دارند، مسأله ای بسیار مهم و قابل توجهی است.

حسینی ادامه داد:حرفه آموزی و توانمندسازی شغلی مددجویان کمک شایانی به ایجاد اشتغال در زمان تحمل حبس و همچنین ایجاد بستر مناسب اشتغال آنها پس از آزادی است.

مدیرکل زندان های استان در خصوص برنامه‌های حمایت از خانواده های مددجویان، گفت:با زندانی شدن هر فرد ناگزیر خانواده وی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و باید توسط نهادهای حمایتی و خدماتی ساماندهی گردند تا آثار و تبعات احتمالی در سطح جامعه به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد زندانی‌های گیلان فاقد تخصص و آموزش هستند، خاطرنشان کرد: صنایع دستی فرصت خوبی برای اشتغال زایی زندانیان است.

حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیت صنایع دستی و هنر در زندان های بکار گرفته شود،خاطرنشان کرد:گیلان یکی از استان‌هایی است که در حوزه صنایع دستی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت پذیری زندانی‌ها در کشور ۱۵ درصد است، گفت: نرخ بازگشت پذیری زندانی‌ها در گیلان ۸.۷ درصد است.

حسینی خاطرنشان کرد:بازگشت‌پذیری زندانی‌هایی که خدمات آموزشی و اشتغال به آنها ارائه شده به ۳.۲ درصد کاهش پیدا کرده است که این امر موجب کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی استان گیلان در زمینه اشتغال زندانیان گفت:به‌دنبال ایجاد اشتغال مولد برای زندانی‌ها هستیم.

مدیرکل زندان‌های گیلان اظهار کرد:صنایع دستی مرواربافی و توربافی در آستانه‌اشرفیه، گلیم و جاجیم کیف‌دوزی، سفال‌گری و معرق‌کاری از جمله صنایع دستی که در گیلان رواج دارد.

وی به‌هنجارسازی فرد زندانی، صیانت از شان زندانی و تقویت روحیه جسمی و روانی زندانی را از وظایف سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: در زندان ها در زمینه اعتقادی و تقویت معنویات در روحیه مددجویان از وجود روحانیان بهره می گیریم.

وی با بیان اینکه روح زندانی نیاز به اصلاح، بازپروری و بازگشت سعادتمندانه به جامعه دارد، تصریح کرد: روحانیون نیز در زندانها اشتغال دارند و در زمینه آموزش قرآن کریم، احکام، نهج البلاغه و…در سطح زندانهای استان فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.