تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اسفند 1399 - 20:01
کد خبر : 91282

استاندار گیلان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی بیان داشت؛ توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود / اقدامات ایجابی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد / ارتقاء مهارت‌های ارتباطی کارمندان با هدف تکریم مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع

استاندار گیلان در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی بیان داشت؛ توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود / اقدامات ایجابی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد / ارتقاء مهارت‌های ارتباطی کارمندان با هدف تکریم مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع

جارستان: ستاندار گیلان با تصریح اینکه توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود، اقدامات پیشگیرانه و ایجابی با برنامه‌ریزی صحیح علمی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است در دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارمندان، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی آنان با هدف تکریم مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع در دستور

جارستان: ستاندار گیلان با تصریح اینکه توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود، اقدامات پیشگیرانه و ایجابی با برنامه‌ریزی صحیح علمی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است در دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارمندان، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی آنان با هدف تکریم مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع در دستور کار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، به پژوهش صورت گرفته درخصوص ارتقاء سلامت روان کارکنان دستگاه‌های اجرایی اشاره و مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی کارکنان دولت را مستلزم برخورداری از سلامت کامل دانست و اظهار داشت: منظور از توسعه با محوریت منابع انسانی، برخورداری کارکنان از سلامت کامل روانی و انگیزشی است.
وی ادامه داد: در راستای بهبود عملکرد و کیفیت بخشی به خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی؛ افزایش انگیزه، کاهش استرس و اضطراب و پیشگیری از فرسودگی شغلی ضرورت دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: برگزاری آموزش های ضمن خدمت کارکنان با موضوع مهارت‌های ارتباطی و روش‌های کاهش فرسودگی شغلی در سال آینده، از طریق بسترهای فضای مجازی در دستور کار باشد.
وی اظهار داشت: برخورداری از مهارت‌های ارتباطی با ارتقاء سطح انگیزه و سعه صدر، تکریم مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی را به دنبال دارد.

استاندار گیلان وجود واحد مشاوره در دستگاه‌ها و نهادها برای حمایت از پرسنل در مواقع مواجهه‌ با مشکلات روحی و جسمی را اثرگذار دانست و به اجرای طرح شمیم خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح بقاع متبرکه اشاره و اضافه کرد: براساس آمارهای ارائه شده؛ خدمات اجتماعی مناسبی به ویژه در جهت توانمندسازی خانواده‌های آسیب دیده در حوزه مشاغل ناشی از کرونا با استفاده از ظرفیت خیران ارائه شده است.

زارع استفاده از خیران با رویکرد اشتغال زایی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی، سپاه، بسیج و سمن ها را اهداف موثر این طرح عنوان کرد و گفت: استمرار اجرای این طرح در مناطق کمتر برخوردار برای حمایت از خانواده‌های کم درآمد و بیکار در بازاریابی محصولات تولیدی و ارائه در بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های خاص، مورد انتظار و اثربخش است.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود، افزود: ساماندهی وضعیت فرهنگی کشور و استان نیازمند استمرار تلاش‌های گروهی و عزم جدی همه دستگاه‌هاست.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه وجود ضعف در یک شاخص محدود به یک یا چند دستگاه نیست، گفت: این حوزه، نگاه علمی و کارشناسی به موضوعات و عزم همگانی با مشارکت مردم و بررسی شاخص های مختلف کمی و کیفی را می‌طلبد.

وی بر لزوم هدایت پژوهش های دستگاه ها به سمت پژوهشگاه های علمی و تخصصی تأکید و اضافه کرد: به موازات اقدامات سلبی در مورد آسیب‌های اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه و ایجابی فرهنگی با برنامه‌ریزی صحیح علمی و اصولی برای نسل جوان و استفاده از نظرات نخبگان علمی و دینی، یک ضرورت است.

در این جلسه طرح اجرایی با عنوان ارتقاء سلامت روان کارکنان دستگاه‌های دولتی استان توسط نماینده دانشگاه گیلان، گزارش اجرای طرح شمیم خدمت و همچنین طرح‌های فرهنگی و اجتماعی توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گزارش تحلیلی وضعیت فرهنگی استان و جایگاه گیلان در توسعه فرهنگی و همچنین اقدامات صورت گرفته در این خصوص توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و گزارش آماری و تحلیلی نیروی انتظامی در خصوص آسیب‌های فرهنگی ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.