تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 14:49
کد خبر : 90869

کوچکی نژاد: تعویق پرداخت حقوق معلمان حق التدریس خلاف قانون است

کوچکی نژاد: تعویق پرداخت حقوق معلمان حق التدریس خلاف قانون است

جارستان: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق معلم های حق التدریس باید همزمان با استخدامی ها پرداخت شود در غیر این صورت تخلف از قانون صورت گرفته است. جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی یکتاپرس، با اشاره به با اشاره به پرداخت نشدن حقوق معلمان حق التدریسی اظهار کرد: حق

جارستان: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق معلم های حق التدریس باید همزمان با استخدامی ها پرداخت شود در غیر این صورت تخلف از قانون صورت گرفته است.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی یکتاپرس، با اشاره به با اشاره به پرداخت نشدن حقوق معلمان حق التدریسی اظهار کرد: حق التدریسی ها هم باید مانند معلم های دائمی حقوق خود را از سیستم آموزش و پرورش دریافت کنند.

وی افزود: در قانون بودجه هم تأکید کردیم که دولت باید حقوق حق التدریس ها راه هم همراه با معلمان استخدامی آموزش و پرورش پرداخت کند، در غیر این صورت تخلف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم پرداخت حقوق حق التدریسی ها باعث شده معلم ها سر کلاس های شاد حاضر نشوند تا به حقوقشان برسند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تخلف در رابطه با تعطیلی برخی کلاس های شاد و عدم پرداخت حقوق معلمان را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش یکتاپرس؛ گروهی از معلم های حق التدریس در مناطق تهران شامل منطقه ۹ و ۱۰ و شهرستان ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات و حقوق حق التدریس خود کلاس های شاد را تعطیل کرده اند که این مسئله باعث سر در گمی و بلاتکلیفی تعدادی زیادی از دانش آموزان شده است.

به گفته اعضا انجمن اولیا و مربیان این مدارس، عده ای از اولیا برای پایان دادن به این بلاتکلیفی بارها به مدارس و اداره رفته و تماس های مکرر داشته انداما هنوز آنلاین نشدن معلمان و سردرگمی دانش آموزان ادامه دارد.

مسئولین این مدارس در جواب خبرنگار یکتاپرس بیان کردند: عدم پرداخت یک سال حق التدریس به معلمان از اسفند ۹۸ تا کنون موجب بروز این نابسامانی شده و وزارت آموزش و پروش بهتر است نسبت به حل این معضل اقدام کند.

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی درباره مشکلات معلمان حق التدریسی به یکتاپرس گفته بود: وزارت آموزش و پرورش متعهد است میزان حق الزحمه معلمان را مطابق ساعت هایی که به آنان ابلاغ کرده به طور کامل پرداخت کند؛ حال این ساعت ها به صورت قانونی باشد یا به صورت حق التدریسی، چرا که معلم زحمت خود را کشیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کار معلمان در شرایط کرونا بسیار سخت تر روزهای سلامت کشور شده است، گفت: پیگیری کلاس ها از طریق برنامه شاد بسیار سخت تر از حضور معلم ها سر کلاس است و رسیدگی به حقوق معلم هایی که با برنامه شاد کار می کنند یک تکلیف و وظیفه است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید براینکه پرداخت حقوق معلم ها را در مجلس پیگیری می کنیم تا به حقوقشان برسند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه های تنگ و تاریک به معلم، دانش آموز و مدرسه سبب شده بسیاری از حقوق این قشر زحمت کش نادیده گرفته شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید به حوزه آموزش اینگونه نگاه کنیم؛ چرا چنین مشکلاتی برای اساتید دانشگاه ها به وجود نمی آید و فقط برای معلم هاست؟ رفتار اینچنینی با عزیزانی که در شرایط سخت کرونا بار آموزش کشور را با زحمت فراوان و کمترین امکانات به دوش کشیدند درست و مناسب نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.