تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 21:59
کد خبر : 90111

دبیرکل فدراسیون: شطرنج ایران جزو ابرقدرت های جهان است

دبیرکل فدراسیون: شطرنج ایران جزو ابرقدرت های جهان است

جارستان به نقل از ایرنا؛ دبیرکل فدراسیون شطرنج گفت : شطرنج ایران جزو ابرقدرت های جهان به خصوص در رده های سنی پایه است. محسن سمیع زاده روز دوشنبه اظهار داشت: خوشبختانه شطرنجبازان بسیار مطرحی در کشور داریم که باعث افتخار ورزش کشور هستند به خصوص در رده های سنی پایه و در رده سنی

جارستان به نقل از ایرنا؛ دبیرکل فدراسیون شطرنج گفت : شطرنج ایران جزو ابرقدرت های جهان به خصوص در رده های سنی پایه است.

محسن سمیع زاده روز دوشنبه اظهار داشت: خوشبختانه شطرنجبازان بسیار مطرحی در کشور داریم که باعث افتخار ورزش کشور هستند به خصوص در رده های سنی پایه و در رده سنی جوانان، شطرنجبازان زبده ای در کشور حضور دارند.

وی که برای حضور در مجمع انتخاباتی ریاست هیات شطرنج گیلان به رشت سفر کرده ، ادامه داد: با توجه به اینکه شطرنج نماد تفکر و اندیشه یک جامعه است ، نبوغ و درخشش نوجوانان و جوانان ما در این رشته بیانگر استعداد ایرانیان در رشته های فکری است.

وی افزود: علاوه برآن در رده سنی بزرگسالان نیز شطرنجبازان زبده ای در ایران حضور دارند که می توان از سارا خادم الشریعه نام بردکه جزو ۱۰ بانوی برتر شطرنج جهان است و همچنین در بخش آقایان نیز می توان به پرهام مقصودلو و امین طباطبایی اشاره کرد که آنان نیز به همراه خادم الشریعه از نوابغ شطرنج جهان محسوب می شوند.

دبیر کل فدراسیون شطرنج به بدهی های این فدراسیون به فدراسیون جهانی شطرنج اشاره و بیان کرد: متاسفانه یکی از اعضای فدراسیون جهانی شطرنج برای ما مشکل ایجاد کرد اما خوشبختانه با یک کار تیمی و حمایت های وزارت ورزش، این معضل بزرگ را حل کردیم و سومین قسط بدهی های فدراسیون شطرنج را به فیده( فدراسیون جهانی شطرنج ) پرداخت کردیم.

سمیع زاده به برنامه های فدراسیون نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون را پیش رو داریم، تمام سعی و تلاش خود ا بکار خواهیم بست تا انتخابات هیات های استان برگزار شود که امروز نیز انتخابات گیلان انجام شد تا روسای هیات ها بتوانند در مجمع فدراسیون شرکت کرده و انتخابات فدراسیون نیز برپا شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه سایه کرونا بر جامعه حاکم و مسابقات ورزشی طی یکسال اخیر مختل شده، چند مسابقه آنلاین را برگزار کردیم که اولین تجربه ما در این زمینه بود و در مسابقات آنلاین به طور حتم تخلفات زیاد است اما برگزاری این نوع مسابقه ، تجربه جدیدی برای ما بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک نیز اعزام ورزشکاران در رشته های مختلف در مسابقات مشکل ساز است که شطرنج نیز مستثنی از این قاعده نیست و امیدواریم که به زودی شاهد ریشه کنی کرونا در ایران و جهان باشیم تا فعالیت های ورزشی به خصوص رشته شطرنج روال عادی خود را از سر بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و عدم اعلام مسابقات مختلف بین المللی ، نمی توان برنامه ریزی بلندمدتی را انجام داد اما هم اینک اردو های تیم های ملی شطرنج در رده های سنی مختلف برپا شده تا این شطرنجبازان همچنان رشد، اعتلا و قدرت خود را حفظ کنند و در صورت اعلام برگزاری مسابقات، با قدرت در رقابت ها حضور یابند.

دبیرکل فدراسون شطرنج به وضعیت گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: استان گیلان سردمدار شطرنج کشور و یکی از قطب های برتر این رشته محسوب می شود که همواره این استان از دیرباز شطرنجبازان زبده ای را به کشور معرفی کرده است.

سمیع زاده بیان کرد: گیلان یک مولد اصلی شطرنج کشور بشمار می رود و هر وقت که شطرنج گیلان در اوج بود، شطرنج کشور نیز در اوج بوده و هم اینک نیز این استان علاوه بر داشتن شطرنجبازان بسیار خوب و زبده به خصوص در رده های سنی پایه، از مربیان و داوران باتجربه و ارزنده ای نیز برخوردار است.

انتخابات ریاست هیات شطرنج گیلان روز دوشنبه در سال اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار و در نهایت حسین میربلوک با کسب ۱۵ رای از ۱۶ آرای ماخوذه، به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.