تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 17:40
کد خبر : 89451

فرماندار آستارا پایش بهداشتی رانندگان خارجی را خواستار شد

فرماندار آستارا پایش بهداشتی رانندگان خارجی را خواستار شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: کامیون‌های خارجی به دلیل رونق تجارت برون مرزی، اغلب چند روز در خیابان‌های این شهرستان توقف می‌کنند و ماموران شبکه بهداشت و درمان، رانندگان آنها را از نظر شیوع کرونا مورد پایش بهداشتی قرار دهند. عباس صابر روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستارا گفت: کامیون‌های خارجی به دلیل رونق تجارت برون مرزی، اغلب چند روز در خیابان‌های این شهرستان توقف می‌کنند و ماموران شبکه بهداشت و درمان، رانندگان آنها را از نظر شیوع کرونا مورد پایش بهداشتی قرار دهند.

عباس صابر روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا بیان کرد: تغییر وضعیت کرونا در این شهرستان مرزی، در مراودات اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود و همه در کنترل بیماری همکاری کنند.

وی افزود: در آستانه موج چهارم همه گیری کرونا هستیم و نباید اقدامات فداکارانه مدافعان سلامت را با ساده انگاری زیر سئوال ببریم و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی شرایط سخت تر و بدتری را تحمیل خواهد کرد.

وی گفت: عادی انگاری شهروندان در ماه های گذشته بزرگترین ضربه را وارد کرد و همه به اهمیت دستورالعمل های بهداشتی پی برده اند و باید با افزایش آگاهی عمومی برای مقابله با این بیماری به نتایج مثبت و قابل توجه دست یابیم.

فرماندار آستارا گفت: هر واحد صنفی ناقض پروتکل های بهداشتی، برای حفظ سلامت جامعه پلمب خواهد شد و مقوله سلامت در اولویت فعالیت های ما قرار دارد و مشاغل گروه یک باید بیشترین توجه را داشته باشند.

صابر اضافه کرد: اماکن فاقد مجوز در تعطیلات نوروزی پلمب خواهند شد و پایش، رصد و کنترل دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف و اماکن عمومی بطور گسترده مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ۵۵ واحد عرضه چای و قلیان بدون پروانه کسب فعالیت می کنند و دستگاه های مسئول با این موارد با جدیت و طبق قانون برخورد کنند و هر زمان مردم، موازین بهداشتی را رعایت کرده اند، وضعیت سلامت جامعه بهتر شده است.

فرماندار آستارا گفت: با همکاری مردم از شرایط قرمز به حالت زرد کرونایی تبدیل شدیم و امیدواریم بعد از این هم با تداوم همکاری ها، وضعیت خوبی را در آستارا شاهد باشیم.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.