تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 21:30
کد خبر : 89119

نماینده مردم انزلی در مجلس مطرح کرد: کالاهای قاچاق؛ آفت بزرگ حوزه صنایع دستی

نماینده مردم انزلی در مجلس مطرح کرد: کالاهای قاچاق؛ آفت بزرگ حوزه صنایع دستی

جارستان به نقل از ایسنا؛ نماینده مردم بندر انزلی در مجلس گفت: کالاهای قاچاق آفت بزرگ حوزه مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی هستند. احمد دنیامالی در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد بندر انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا زمانی که کالاهای ارزان قیمت از کشورهای مختلف از جمله چین به صورت قاچاق وارد می شود

جارستان به نقل از ایسنا؛ نماینده مردم بندر انزلی در مجلس گفت: کالاهای قاچاق آفت بزرگ حوزه مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی هستند.

احمد دنیامالی در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد بندر انزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا زمانی که کالاهای ارزان قیمت از کشورهای مختلف از جمله چین به صورت قاچاق وارد می شود یک آفت بزرگ در حوزه مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی شاهد هستیم که برای رونق اشتغال در این حوزه در ابتدا برای این قسمت باید تدبیر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا کار دست یک فعالیت با ارزش است، افزود: اخیرا در منطقه خودمان کار جدی در این زمینه آغاز کردیم و در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی مجموعه هایی را در قالب مردمی به صورت تولیدی و اقتصادی تعریف شده اند.

دنیامالی تصریح کرد: به نظر می رسد هر منطقه با توجه به اقتضائات و توانمندی های آن محل از نظر فرهنگی و تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی برای اشتغال و توانمندسازی افراد می تواند گام بردارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش می کنیم برای توانمندسازی افراد از جمله زنان سرپرست خانوار بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم لذا در بودجه ۱۴۰۰ برای توانمندسازی یک بودجه ویژه پیش بینی کردیم.

دنیامالی درخصوص امکان عرضه صنایع دستی در کنار دریا و تالاب برای گردشگران، گفت: یک مرکز متعلق به سازمان بنادر بود که در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار دادیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای فروش و کسب ارزش افزوده بیشتر، عرضه صنایع دستی باید در شبکه کشوری تعریف شود و در بازارهای هدف تجدید نظر کنیم و علاوه بر کنار دریا و تالاب های محلی، بازارهای شهرهای بزرگ‌تر خصوصا کلانشهرها را در نظر بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.