تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 15:11
کد خبر : 89077

روایتی تازه از ترور محسن فخری‌زاده؛ پای تیر‌بار یک‌ تنی‌ موساد در میان است

روایتی تازه از ترور محسن فخری‌زاده؛ پای تیر‌بار یک‌ تنی‌ موساد در میان است

جارستان به نقل از شرق؛ این روایت را هفته‌نامه‌ای یهودی به نام جوییش کرونیکل در بریتانیا منتشر کرده است. آنها جزییات این گزارش را از منابع اطلاعاتی ناشناس دریافت کرده اند. در این گزارش آمده یک تیربار یک تنی پیشرفته متعلق به نهادهای امنیتی اسرائیل، عامل مستقیم تیراندازی به محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران بوده

جارستان به نقل از شرق؛ این روایت را هفته‌نامه‌ای یهودی به نام جوییش کرونیکل در بریتانیا منتشر کرده است. آنها جزییات این گزارش را از منابع اطلاعاتی ناشناس دریافت کرده اند.

در این گزارش آمده یک تیربار یک تنی پیشرفته متعلق به نهادهای امنیتی اسرائیل، عامل مستقیم تیراندازی به محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران بوده است. قطعات این تیربار طی ۸ ماه به ایران قاچاق، مونتاژ و در نهایت در این عملیات به کار گرفته شده است.

گزارش ادعا می‌کند تیم ترور شامل ۲۰ ایرانی و اسرائیلی بوده که ۸ ماه فخری‌زاده را به صورت بسیار دقیق رصد می‌کرده‌اند. آنها از جزییات فعالیتهای روزانه او خبر داشته‌اند. با او غذا خورده‌اند، با او نفس کشیده‌اند، با او سفر رفته‌اند و … آنها می‌دانستند روزهای جمعه فخری‌زاده تهران را به مقصد ویلایش در آبسرد ترک می‌کند، از کدام مسیر می‌رود، از کدام در پیاده می‌شود و …

تیربار روی نیسانی پارک شده در مسیر حرکت ماشین حامل فخری‌زاده سوار شده و درست در زمان مورد نظر شلیک کرده است. ۱۳ گلوله از روبه‌رو به فخری‌زاده برخورد کرده، محافظان و همسرش که در فاصله ۲۵سانتی‌متری او نشسته بود، هیچ آسیبی ندیدند. این وانت نیسان همچنین حاوی بمب هم بوده که بعد از انجام عملیات منفجر شود تا اثری از تیربار باقی نماند.

جوییش کرونیکل می‌نویسد این عملیات را اسرائیل بدون دخالت آمریکا انجام داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.