تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 11:13
کد خبر : 88064

سازمان تامین اجتماعی، معمار آرامش خاطر و امنیت روانی در جامعه

سازمان تامین اجتماعی، معمار آرامش خاطر و امنیت روانی در جامعه

جارستان: همزمان با ایام دهه فجر ، طی یادداشتی به قلم مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، ماموریتها و نقش و جایگاه این سازمان در جامعه تشریح گردید. در این یادداشت آمده است : فجر همواره یادآور روشنایی و تولد سپیدی روز از دل سیاهی شب است و دهه فجر در تاریخ این مرز و بوم

جارستان: همزمان با ایام دهه فجر ، طی یادداشتی به قلم مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، ماموریتها و نقش و جایگاه این سازمان در جامعه تشریح گردید.

در این یادداشت آمده است :

فجر همواره یادآور روشنایی و تولد سپیدی روز از دل سیاهی شب است و دهه فجر در تاریخ این مرز و بوم تجلی اراده ملتی است که عزمشان برای حرکت بسوی اهداف و آرمانهای والا و خلق زیبائی ها و روشنایی و نور میباشد .

بی تردید در این راستا مجموعه های اجتماعی و مردم نهاد که شاکله آنها را آحاد جامعه در اقشار مختلف تشکیل میدهند در توسعه و نقش آفرینی برای گام برداشتن در مسیر تعالی و رونق از اهمیت وجایگاهی ویژه برخوردار بوده و هستند .

نگاه عمیق و ریشه دار به اصول اعتقادی و مذهبی بویژه به شکلی پررنگ تر در سالهای اولیه انقلاب و توجه به مفاهیم و مصادیق ارزشی برای استقرار عدالت اجتماعی و تلاش برای محرومیت زدایی از اولویتهای نظام اسلامی پس از انقلاب بوده که تشکیل نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تقویت مجموعه های مرتبط برای گام برداشتن محکم تر در این مسیر از جلوه های بارز این تفکر بود و در این میان سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگترین وگسترده ترین بیمه گراجتماعی کشور و گره خورده با اقشار کارگری که در معیشت وگذران زندگی در زمره لایه های ضعیف اقتصادی کشور محسوب می گردند نیز با ورود به این عرصه ، جهادی عظیم بمنظور مشارکت و در بسیاری فرایندها پیشقراولی و پرچمداری این نهضت را برعهده گرفت .

هرچند نظام تامین اجتماعی در مفهوم کلان خود دارای ساختاری وسیع در حوزه های متنوع میباشد لیکن پایه ای ترین رکن آن در قالب بیمه ای با اصالت وشکلی مدون درعرصه بین المللی تبلور مییابد و درکشور ما نیز این مهم بعنوان مجموعه ای تاثیرگذار وتاثیرپذیر درشاخص های توسعه بویژه در رویکردهای اجتماعی اقتصادی و اثرگذاری در بازتوزیع مجدد درآمدها با زیرسازی لازم جهت ایجاد بنای عظیم آرامش خاطر ، آسایش و برقراری امنیت خاطر برای آینده به ایفای نقش می پردازد .

این ماموریت خطیر در سالهای اخیر با تحولاتی شگرف در عرصه های اجتماعی فرهنگی و تقویت تعاملات از یکسو وتوسعه وتسری چترحمایتی به اقشار جدید وتنوع بخشیدن به دامنه خدماتی وارد برهه نوینی گردیده که دلگرمی وبارقه امید در دل مخاطبین در بخشهای مشمول شده را بدنبال داشته است .

هرچند از منظر منتقدان عملکرد این سازمان در پاره ای موارد به چالش کشیده شده است ولیکن اثرگذاری و نقش بارز و بی بدیل آن در زندگی بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران و ایجاد امنیت روانی برای نیروهای مولد در عرصه کار و تلاش انکارناپذیر است بگونه ای که لمس این مهم تنها برای اقشار تحت پوششی که در برهه های خاصی از زندگی بدلیل بیماری ، بیکاری ، پیری و ازکارافتادگی از آن برخوردار گردیده اند قابل درک است .

حرکت بسوی توسعه خدمات غیرحضوری همسو با تکنولوژی روز در عصر دیجیتال و تحولات شگرف درراستای کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی مخاطبان که در زمره شرکای اجتماعی قلمداد میگردند نیز از دستاوردهای ارزنده ای می باشد که در سالهای اخیر بصورت چشمگیر نمود یافته است .

تکیه بر مدیریت دانش مدارو علمی با کارآمدی بالا برای تعالی بیشتر علیرغم تنگناهای منابع درآمدی و تحمیل قوانین مصوب برهم زننده نسبت های پشتیبانی و محاسبات بیمه ای یکی از امتیازات بارز در سالهای اخیر در این حوزه بوده است که بارقه امید و چشم اندازی روشن برای آنها ترسیم مینماید .        

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.