تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 16:38
کد خبر : 87568

آغاز مطالعات آلاینده های ژئوشیمی دریایی در گیلان

آغاز مطالعات آلاینده های ژئوشیمی دریایی در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه منافع استان در حوزه زمین شناسی احیا می شود، اظهارداشت: مطالعات آلاینده های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه منافع استان در حوزه زمین شناسی احیا می شود، اظهارداشت: مطالعات آلاینده های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان،  علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دیدار  با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: گیلان ظرفیت های عظیمی در حوزه معادن غیر فلزی دارد که دقیقاً شناسایی و مطالعه نشده است.
 وی با تاکید بر لزوم احیای منافع گیلان در حوزه زمین شناسی اظهار داشت: شناسایی و کشف پتانسیل های مناسب گیلان با مطالعات دقیق در حوزه خشکی و دریایی بسیار اهمیت دارد و مطالعات آلاینده های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است.

وی ضمن قدردانی از حمایت های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و مهیا نمودن امکانات و تاسیسات لازم برای اداره کل زمین شناسی این استان تصریح کرد:  برخی اهداف ترسیم شده مطالعات زمین شناختی در گیلان محقق نشده است از این رو ؛ در تلاشیم با برنامه‌ریزی مطلوب و رفع نقاط ضعف به نتایج مناسبی دست یابیم.

 شهیدی با اشاره به این که بر اساس ارزیابی شورای راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه شاخص های تخصصی و عمومی مقام اول را در وزارت کسب نموده ایم و متکی به سرمایه انسانی متخصص و کارآمد هستیم افزود: امیدواریم  با رویکردی جدید، شاهد تحولات مثبتی در این حوزه باشیم.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت،، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فقر مطالعات تخصصی و دقیق ظرفیت‌های معدنی در گیلان اظهار کرد: منابع عظیمی در استان گیلان در بخش معادن و زمین شناسی نهفته که نیازمند مطالعات زیربنایی و اکتشافی در جهت شناسایی و بهره‌مندی از معادن غنی با رعایت استانداردهای معدنی است.

فرهاد دلق پوش بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت های مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی در گیلان را خواستار شد و گفت: سازمان زمین شناسی به عنوان یک نهاد تخصصی و بازوی توانمند وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه معادن و مطالعات معدنی است و گیلان برای بهره مندی از این ظرفیت اثربخش، استحقاق دارد تا بتواند در توسعه اقتصادی استان به معادن جدید اتکاء نماید.
 وی  با بیان اینکه اهمیت و جایگاه معادن در اقتصاد کشور کمتر از نفت نیست گفت: با برنامه ریزی مدون و تخصصی و همبستگی کاری می توانیم این ظرفیت را به ثروت اثرگذار در اقتصاد و توسعه اشتغال تبدیل نماییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.