تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 - 12:23
کد خبر : 8578

زارعین گیلانی کشت کلزا را شروع کنند

زارعین گیلانی کشت کلزا را شروع کنند

جارستان-از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ایران به زارعین گیلان توصیه شده است تا در هفته جاری کاشت کلزا ،سبزی‌های برگی را شروع کنند. به نقل از اداره هواشناسی کشاورزی کشور توصیه‌های ۶ روزه از دوشنبه ۱۰ آبان تا شنبه ۱۵ آبان ماه جهت مراقبت‌ها و عملیات لازم کشاورزی، باغبانی و دامداری توصیه شده که با

جارستان-از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ایران به زارعین گیلان توصیه شده است تا در هفته جاری کاشت کلزا ،سبزی‌های برگی را شروع کنند.

به نقل از اداره هواشناسی کشاورزی کشور توصیه‌های ۶ روزه از دوشنبه ۱۰ آبان تا شنبه ۱۵ آبان ماه جهت مراقبت‌ها و عملیات لازم کشاورزی، باغبانی و دامداری توصیه شده که با کاربست آن و با توجه به تغییرات و شرایط استانی و منطقه‌ای اقلیم، می‌توان نسبت تولید مناسب محصولات کشاورزی اقدام کرد.

به زارعین گیلان از سوی این اداره توصیه شده است، از انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به دلیل بارش باران و وزش‌باد خودداری کنند.

تسریع در برداشت میوه های خرمالو و نارنگی های پیش رس با توجه به بارندگی شدید عصر روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه،استفاده از قیم‌های مناسب و کافی در باغ‌های بارد با توجه به بارندگی و وزش باد شدید عصر روز چهارشنبه تا پنج شنبه از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی کشاورزی ایران به باغداران گیلان است.

انجام عملیات محلول‌پاشی تغذیه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه بلامانع است.

اداره هواشناسی کشاورزی ایران به زارعین توصیه کرد تا کاشت کلزا ،سبزی های برگی را شروع کنند.

کاشت سیر و باقلا بعد از روز چهارشنبه نیز توصیه می‌شود.

ایسنا منطقه گیلان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.