تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 13:00
کد خبر : 85321

خبرنگاران گیلان اطلاعات خود در سامانه جامع رسانه ها را به روز کنند

خبرنگاران گیلان اطلاعات خود در سامانه جامع رسانه ها را به روز کنند

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: خبرنگاران استان در راستای تداوم بیمه تامین اجتماعی اطلاعات خویش را در سامانه جامع رسانه‌های کشور به روز نمایند. حسین ابراهیمیان روز دوشنبه افزود: به روز شدن مدارک و آثار در سامانه یادشده به منظور پایش پرونده فعالیت

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: خبرنگاران استان در راستای تداوم بیمه تامین اجتماعی اطلاعات خویش را در سامانه جامع رسانه‌های کشور به روز نمایند.

حسین ابراهیمیان روز دوشنبه افزود: به روز شدن مدارک و آثار در سامانه یادشده به منظور پایش پرونده فعالیت خبری بیمه‌شدگان صندوق اعتباری انجام می شود.
وی اظهار داشت:صندوق اعتباری هنر در حوزه خبرنگاران مکانیزمی برای عضویت و تداوم حمایت‌ها دارد که بر اساس آن باید برایش احراز شود که فعال حرفه‌ای کیست و این امر از طریق پایش پرونده فعالیت خبری بیمه‌شدگان صندوق صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مرجع این پایش نیز، مستندات موجود در سامانه جامع رسانه‌های کشور است، تصریح کرد: به‌همین منظور، خبرنگارانی که از خدمات بیمه‌ای (تأمین اجتماعی) صندوق اعتباری هنر استفاده می‌کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه به‌روز نگه‌دارند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از خبرنگاران مشمول در استان خواست به‌منظور تداوم بیمه خود نسبت به به‌روز رسانی مدارک و آثارشان در بخش خبرنگاران سامانه جامع رسانه‌های کشور، به‌صورت دوماه یک‌بار اقدام نمایند.
وی یادآور شد: گیلان با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود بطوریکه هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است در حالی که در سال ۹۲ این تعداد رسانه شامل ۱۵۵ نشریه فعال بوده است.
ابراهیمیان اضافه کرد: طی سال گذشته مجوز ۱۹ نشریه جدید در استان صادر شد و ۲۴ نشریه بدلیل فقدان انتشار لغو مجوز شدند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رشد روز افزون فناوری های برخط در سال های اخیر و در پی آن پیشی گرفتن خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از رسانه های چاپی گفت: در سال ۹۲ فقط پنج پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان فعالیت داشت و طی شش سال اخیر با رشد بی سابقه در این حوزه این تعداد به ۱۸۰ پایگاه خبری رسیده است .
در زمان حاضر ۱۰ روزنامه، ۵۴ هفته نامه، ۱۸ دو هفته نامه، ۴۷ ماهنامه، پنج دو ماهنامه، ۴۲ فصلنامه ، دو سالنامه و ۱۸۰ پایگاه خبری در استان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.