تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 19:47
کد خبر : 84954

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو: باید به مسابقات المپیک آسیایی ورود کنیم

جارستان به نقل از ایرنا؛ نایب رئیس فداسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: یکی از اهداف مهم فدراسیون ، ورود رشته کونگ فو به مسابقات المپیک آسیایی است. جعفر قدرتی روز پنجشنبه در رشت اظهار کرد: مسئولان این فدراسیون با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان فدراسیون کونگ فو آسیا و کمیته ملی المپیک کوشیدند

جارستان به نقل از ایرنا؛ نایب رئیس فداسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: یکی از اهداف مهم فدراسیون ، ورود رشته کونگ فو به مسابقات المپیک آسیایی است.

جعفر قدرتی روز پنجشنبه در رشت اظهار کرد: مسئولان این فدراسیون با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان فدراسیون کونگ فو آسیا و کمیته ملی المپیک کوشیدند تا رشته کونگ فو در مسابقات المپیک آسیایی حضور یابد.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات کونگ فو گیلان در رشت حضور یافت، ادامه داد: کونگ فو در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد اما برای مطرح شدن در جهان باید المپیکی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کونگ فو نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان مخاطبان بسیاری دارد و یکی از برنامه های مهم فدراسیون نیز، برگزاری مسابقات آسیایی رشته توآی است تا با برگزاری رقابت ها، این رشته را به نام ایران در جهان ثبت کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی اضافه کرد: البته قرار بود این رقابت ها در جزیره کیش برگزار شود اما به دلیل کرونا و وقوع سیل، این مسابقات به تعویق افتاد و به محض فروکش کردن کرونا، این مسابقات را با حضور حداقل ۹۰ کشور از قاره های مختلف جهان برگزار خواهیم کرد.

قدرتی با بیان این که به منظور تائید و ثبت جهانی باید ۴۵ کشور در این دوره حضور یابند خاطرنشان کرد: در نظر داریم که با حضور ۹۰ کشور این مسابقات را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این رقابت ها را با حضور حداکثری کشورها ی جهان برگزار کنیم که در این راستا، هم اینک استان های فارس و گیلان درخواست میزبانی این رقابت ها را داده اند و امیدواریم که شرایط برگزاری این رقابت ها به زودی مهیا شود.

وی به وضعیت کونگ فو گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان از دیرباز در این رشته فعالیت بسیار مطلوبی داشته و همواره یکی از قطب های برتر بوده و از سوی دیگر این استان از پیشکسوتان شایسته ای نیز برخوردار است و هم اینک هم، کونگ فوکاران بسیار شایسته ای در هر دو بخش بانوان و آقایان در این استان فعالیت دارند و همچنین گیلان از مربیان و داوران ارزنده ای نیز برخوردار است.

نایب رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان اضافه کرد: انتخابات این هیات نیز در محیطی بسیار آرام و در شرایط مطلوبی برگزار شد که در پایان، مجید مهروانی که چهار سال به عنوان رئیس این هیات فعالیت داشت، با کسب تمامی آرای ماخوذه، به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیات کونگ فو گیلان انتخاب شد و امیدواریم که کونگ فو گیلان با جدیت و پشتکار بیشتر، رشد چشمگیرتری داشته باشد.

انتخابات ریاست هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار شد که در نهایت ، مجید مهروانی با کسب ۱۷ رای از ۱۷ آرای ماخوذه، برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس هیات کونگ فو گیلان انتخاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.