تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 16:34
کد خبر : 84785

پرونده زیست محیطی شهرک صنعتی توستان لاهیجان به مراجع قضایی معرفی شد

پرونده زیست محیطی شهرک صنعتی توستان لاهیجان به مراجع قضایی معرفی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون محیط زیست شهرستان لاهیجان از معرفی مدیریت شهرک صنعتی توستان این شهرستان به دلیل آلایندگی بیش از حد زیست محیطی به مراجع قضایی خبر داد. حسین فزونی روز چهارشنبه با اشاره به سابقه آلایندگی این شهرک اظهار کرد : این آلایندگی به حدی بوده است که در چهار سال

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون محیط زیست شهرستان لاهیجان از معرفی مدیریت شهرک صنعتی توستان این شهرستان به دلیل آلایندگی بیش از حد زیست محیطی به مراجع قضایی خبر داد.

حسین فزونی روز چهارشنبه با اشاره به سابقه آلایندگی این شهرک اظهار کرد : این آلایندگی به حدی بوده است که در چهار سال پیش نیز با ارجاع پرونده به دادگاه ، مدیرعامل وقت شهرک صنعتی استان جلب شد و بر اساس وعده های داده شد و آغاز احداث بخش دوم شبکه فاضلاب این شهرک پرونده مختومه شد.

وی افزود: بر اساس اظهارات مدیران این شهرک فعالیت بخش دوم این پروژه در حال انجام است که ظاهرا به دلیل کمبود اعتبار به مرحله بهره برداری نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس وظیفه و رسالت ذاتی محیط زیست و همچنین دغدغه و گلایه شهروندان ، پرونده آلودگی این شهرک مجددا به مراجع قضایی ارجاع شده است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم ، این مشکل زیست محیطی به طور کلی توسط مدیریت شهرک های صنعتی حل شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی لاهیجان نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این آلایندگی در زمان افزایش بارندگی و افزایش دبی آب ورودی رخ می دهد تصریح کرد : در شرایط عادی و معمولی آلایندگی زیست محیطی این شهرک در حد عادی است.

پیمان پورنصیری با تصریح بر اینکه عملیات بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک از نظر سازه ای و عمرانی به اتمام رسیده است و در صورت تامین به موقع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و خریداری تجهیزات تا دو ماه آینده و قبل از پایان سالجاری این تصفیه خانه به بهره برداری می رسد و مشکل آلایندگی نیز برای همیشه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و استانداردهای فضای کسب و کار یکی از اولویت های کاری می باشد تاکید کرد : متاسفانه کمبود اعتبار و شرایط تحریمی کشور باعث شده است که برخی از پروژه های اساسی و زیربنایی همچون فاز دوم تصفیه خانه این شهرک با تاخیر در اتمام روبرو شوند.

پورنصیری با اشاره به اینکه هم اینک بیش از ۲۳۰۰ نفر از مردم منطقه در ۱۷ شرکت مختلف در این شهرک صنعتی اشتغال دارند خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم نیز از فعالیت های این شهرک و شرکت های فعال آن انتفاع می برند.

مدیرعامل شهرک صنعتی لاهیجان اظهار داشت: حدود ۱۳ شرکت نیز در حال اجرای عملیات احداث و تجهیز می باشند و سه شرکت این شهرک نیز محصولات صادراتی دارند که در تامین ارز مورد نیاز کشور نقش آفرین هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.