تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395 - 11:03
کد خبر : 8363

استاندار گیلان مستنداتش درباره کاهش نرخ بیکاری را اعلام کند

استاندار گیلان مستنداتش درباره کاهش نرخ بیکاری را اعلام کند

جارستان-نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را اعلام کند، گفت: استاندار گیلان باید اعلام کند وضعیت اشتغال بیکاران در استان چگونه انجام شده است. ذبیح الله نیکفر درباره اظهارات اخیر استاندار در مورد نرخ بیکاری استان گیلان که

جارستان-نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را اعلام کند، گفت: استاندار گیلان باید اعلام کند وضعیت اشتغال بیکاران در استان چگونه انجام شده است.

ذبیح الله نیکفر درباره اظهارات اخیر استاندار در مورد نرخ بیکاری استان گیلان که مبنی بر ۹/۳ شدن آمار بیکاری اظهار داشت: آمار تک رقمی در جامعه آماری استان گیلان ملموس نیست و چیزی که مشاهده می‌شود غیر از آمار ارائه شده استاندار گیلان است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چنانچه استاندار گیلان مدارکی در مورد تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در استان دارد ارائه کند، گفت: استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را منتشر کند.

عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار گیلان باید اعلام کند وضعیت اشتغال بیکاران در استان چگونه انجام شده است، اظهار کرد: به‌طور قطع باید علائمی نشان دهنده رفع مشکلات بیکاری در استان باشد.

وی با بیان اینکه ازدحام مراجعه کنندگان و  افراد بیکار به مراکز کاریابی نشان از بیکاری و عدم اشتغال است، تصریح کرد: استاندار گیلان باید اعلام کند که در ۳ سال گذشته چه مقدار بیکار داشتیم و اکنون مکان اشتغال این افراد در کجای استان و شهرستان است؟

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای برای موفق جلوه دادن کارهای خود چنین آماری را اعلام می‌کنند خاطرنشان کرد: اعلام آمار اینچنینی باعث صدمه و خدشه وارد کردن به مسائل آماری کشور است.

نیکفر با بیان اینکه استیضاخ وزیر آموزش و پرورش منجر به استعفا شد لذا باید حق فرهنگیان از صندوق فرهنگیان باید به آنان برگردانده شود، تصریح کرد: واگذاری پست‌های کلیدی مدیریتی به اطرافیان و وابستگان مختص به وزیر آموزش و پرورش نیست و اکثر مسئولان استانی و کشوری چنین اقداماتی انجام می‌دهند.

عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اعتراضات به دولت و مسئولان، واگذاری پست‌های کلیدی مدیریتی در بستگان ایشان است، افزود: اداره امور مملکتی به صورت خانوادگی در دولت، اکنون از معضلات کشور است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند “فیش‌های حقوقی نجومی و دریافت‌های نامتعارف باید به بیت المال بازگردانده شود” افزود: اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی مربوط به صدها هزار نفر از فرهنگیان است.

نیکفر با اشاره به اینکه در مورد اختلاس صندوق فرهنگیان باید تحقیق و تفحص انجام شود، خاطرنشان کرد: افراد خاطی و مجرم در اختلاس صندوق فرهنگیان باید مجازات و چنانچه افرادی نیز در این مورد کوتاهی کردند باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تبعیض‌هایی در پرداخت حقوق، اداره امور جامعه و در اشتغال وجود دارد که مردم را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که مدعی حل مشکل اشتغال و یا پایین آمدن نرخ بیکاری هستند به طور قطع آمارهای خوبی را در خانواده خود مشاهده می‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولان مشکل معیشت و دریافت حقوق ندارند و در اطراف خود نیز افراد بیکار مشاهده نمی‌کنند افزود: چنین آماری در جامعه برای عموم قابل قبول و محسوس نیست.

تسنیم در رشت

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.