تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1395 - 18:31
کد خبر : 8298

نجات یک بهله شاهین اسیر

نجات یک بهله شاهین اسیر

جارستان-یک بهله شاهین که در دام قاچاقچیان پرندگان شکاری گرفتار شده بود با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست نجات پیدا کرد. یک بهله شاهین که در دام قاچاقچیان پرندگان شکاری گرفتار شده بود قبل از اینکه توسط بازگیران غیرمجاز اسیر شود با تلاش و هوشیاری مامورین یگان حفاظت و همچنین پایش مستمر مناطق تحت

جارستان-یک بهله شاهین که در دام قاچاقچیان پرندگان شکاری گرفتار شده بود با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست نجات پیدا کرد.

یک بهله شاهین که در دام قاچاقچیان پرندگان شکاری گرفتار شده بود قبل از اینکه توسط بازگیران غیرمجاز اسیر شود با تلاش و هوشیاری مامورین یگان حفاظت و همچنین پایش مستمر مناطق تحت حفاظت در حوزه شرق گیلان، از دام نجات پیدا کرد.

رییس پاسگاه محیط بانی تالاب بین المللی امیرکلایه لاهیجان با اعلام این خبر گفت: با افزایش فعالیت فصلی شکارچیان غیرمجاز برای زنده گیری پرندگان با ارزش شکاری با هماهنگی فرماندهی یگان استان ضمن افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در حوزه تالاب، جستجو برای کشف و ضبط دام های زنده گیری این گونه های ارزشمند را در اولویت ماموریت های اجرایی قرار داده اند.

رحمان پور حسین افزود: این شاهین داخل یک تله درختی که به صورت ماهرانه ای تعبیه شده بود، به دام افتاده بود که پس از نجات، تیمار مناسب و اطمینان از صحت و سلامت آن در منطقه تالاب بین المللی امیرکلایه رهاسازی شد.

با توجه به ارزش مالی بالای این پرندگان شکاری و علاقه زیاد شکارچیان و قاچاقچیان به صید و زنده گیری آنها پرسنل یگان استان طی هفته های گذشته تعداد زیادی از تله های زنده گیری را در زیستگاه پرندگان شکاری در استان مانند پارک ملی بوجاق، تالاب های بین المللی انزلی و امیر کلایه، تخریب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.