تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 14:02
کد خبر : 82972

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان: آگاهی بخشی وفرهنگ سازی مناسب عاملی موثر در پیشگیری از مصرف مواد مخدر

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان: آگاهی بخشی وفرهنگ سازی مناسب عاملی موثر در پیشگیری از مصرف مواد مخدر

جارستان به نقل از برنا؛ هشتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با رسانه های گیلان در خصوص نشر پیام های هشدار دهنده در فضای مجازی در ا۰داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد . ابراهیمیان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از

جارستان به نقل از برنا؛ هشتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان با رسانه های گیلان در خصوص نشر پیام های هشدار دهنده در فضای مجازی در ا۰داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد .

ابراهیمیان معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از تعامل رسانه ها در خصوص انعکاس مطالب و محتوای ارایه شده در خصوص پیشگیری از مواد مخدر ،اظهار داشت : رسانه های مکتوب و مجازی گیلان همواره در صحنه اطلاع رسانی حضور دارند و در طی دوره اوج شیوع کرونا برای آگاهی رسانی به مردم تلاشهای موثر زیادی انجام دادند و همواره این همکاری و تعامل بین رسانه ها و نهادها وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم تهیه و تولید محتوا برای بحث پیشگیری از مواد مخدر گفت : آسیب های اجتماعی که جامعه با آنها درگیر  هستند مختلف است اما در حوزه اعتیاد وضعیت اسفبار است و بر طبق آماری که در سال ۹۷ از استان گیلان در خصوص میزان ابتلا به اعتیاد منتشر شده است در گیلان ۵۵ هزار مبتلا به اعتیاد داریم و این رقم به احتمال زیاد در طی این دو سال افزایش داشته و سن استعمال مواد مخدر نیز متاسفانه کاهش یافته و نوجوانان به سمت مواد مخدر گرایش زیادی دارند.

وی به ضرورت اگاه کردن والدین و خانواده ها در خصوص شناخت انواع مواد مخدر و نحوه پیشگیری گفت : مهمترین وظیفه و کار رسانه ها تولید محتوایی در زمینه ی پیشگیری از مواد مخدر است و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز با همکاری رسانه ها ،دستگاههای اجرایی ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  ،دانشگاه علوم پزشکی ،بهزیستی و … در صدد است تا پیام ها و مطالب هشدار دهنده ای را برای بحث پیشگیری ارایه دهد.

وی خاطر نشان کرد : قطعا رسانه ها می توانند نقش بسیار مهمی در بحث پیشگیری از مواد مخدر با انتشار تصویر ،کلیپ های هشدار دهنده ،موشن گرافی و … داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.