تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 10:36
کد خبر : 82946

یک مسئول دانشگاه علوم پزشکی گیلان: یلدا امسال از کنارهم بودن پرهیزکنیم

یک مسئول دانشگاه علوم پزشکی گیلان: یلدا امسال از کنارهم بودن پرهیزکنیم

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از مردم خواست : شب یلدا امسال به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از دورهمی و در کنار هم بودن پرهیز کنند. مسعود نوروزی روز دوشنبه در این باره افزود : امسال افراد خانواده باید به طور جدی از کنار هم بودن

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از مردم خواست : شب یلدا امسال به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از دورهمی و در کنار هم بودن پرهیز کنند.

مسعود نوروزی روز دوشنبه در این باره افزود : امسال افراد خانواده باید به طور جدی از کنار هم بودن به دلیل خطرات احتمالی ناشی از انتقال کرونا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها در شب یلدا از طریق فضای مجازی و تلفن از احوال یکدیگر باخبر شوند، اظهار داشت: یلدای امسال شبی نیست که بخواهیم دور هم جمع شویم.

وی خاطر نشان کرد: کرونا در برخی از افراد فاقد علامت است یا علائم بسیار خفیف دارد چنانکه هر چه افراد جوان تر،  سالم و بدون بیماری زمینه ای باشند می توانند بدون علامت یا همراه با علائم خفیف و ناقل ویروس باشند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان داشت: همین افراد می توانند با درصد بسیار بالایی ناقل ویروس کرونا بوده و ویروس را به افراد آسیب پذیر منتقل و موجب بیماری شدید و حتی مرگ آنها شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ویروس کرونا به شدت مسری است و از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود و افراد با ایمنی ضعیف تر به خصوص سالمندان در معرض خطر بیشتر در ابتلا به ویروس کرونا هستند باید از دورهمی ها پرهیز شود.  

نوروزی اضافه کرد: به رغم اینکه ما ایرانیان از جمله گیلانیان خانواده دوست بوده و احترام بسیار زیادی برای سالمندان قائل هستیم، اما یلدای امسال از دورهمی ها بویژه حضور در منازل و کنار بزرگترها پرهیز می کنیم.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۵۶۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.