تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 18:21
کد خبر : 82724

برگزاری وبینارهایی برای اساتید و دبیران آموزش و پرورش ۴ استان از سوی پژوهشگاه علوم جوی

برگزاری وبینارهایی برای اساتید و دبیران آموزش و پرورش ۴ استان از سوی پژوهشگاه علوم جوی

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از برگزاری ۸ وبینار آموزشی به منظور ارتقای آگاهی و دانش علاقه مندان در زمینه علوم دریایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ کارگاه ویژه دبیران آموزش و پرورش استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس خواهد بود. دکتر بهروز ابطحی در

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از برگزاری ۸ وبینار آموزشی به منظور ارتقای آگاهی و دانش علاقه مندان در زمینه علوم دریایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ کارگاه ویژه دبیران آموزش و پرورش استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس خواهد بود.

دکتر بهروز ابطحی در وبینار راهکارهای پایداری خلیج گرگان در شرایط کاهش تراز آب، تغییر اقلیم و فعالیت‌های انسانی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته پژوهش‌وفناوری از امروز شنبه ۲۲ آذرماه، افزود: در این هفته کلیه پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی برنامه‌هایی را برای بزرگداشت این هفته برگزار می‌کنند.

وی یکی از اجزای جدا نشدنی علم و فناوری را ترویج علم دانست و خاطر نشان کرد: ترویج علم به معنای به اشتراک گذاری یافته‌های علمی به جامعه به ویژه جامعه علمی است تا از این طریق جامعه به رشد و شکوفایی برسد.

ابطحی اظهار کرد: در این راستا پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی نیز در این هفته برگزاری ۸ وبینار در موضوعات مختلف را برنامه ریزی کرده است و در این وبینارها بیش از ۱۵۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی موضوع وبینار امروز را یافته‌های جدید در حوزه خلیج گرگان دانست و ابراز امیدواری کرد که در این وبینارها یافته‌های محققان که ارائه می‌شود، در تولید فناوری‌های مورد نیاز در این حوزه کاربردی شود.

ابطحی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کارگاه ها که توسط اساتید برجسته و متخصص در حوزه های مرتبط برگزار می شود، بتواند در ارتقای دانش در زمینه علوم دریایی، اقیانوسی و مباحث مرتبط و همچنین آشنا کردن مخاطبان با آخرین دستاوردهای پژوهشی، مثمر ثمر واقع شود.

به گزارش ایسنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به منظور ارتقای آگاهی و دانش علاقه مندان در زمینه علوم دریایی ۸ کارگاه آموزشی را از ۲۲ آذر به مدت ۵ روز به صورت وبینار برگزار می‌کند. از این تعداد ۴ کارگاه صرفا برای دبیران آموزش و پرورش استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس با استفاده از سامانه «اسکای روم» خواهد بود.

عناوین کارگاه‌ها، به این شرح است:

راهکارهای پایداری خلیج گرگان در شرایط کاهش تراز آب، تغییر اقلیم و فعالیت های انسانی که امروز شنبه ۲۲ آذرماه در حال برگزاری است.

میراث فرهنگی دریایی در دریای خزر روز یکشنبه ۲۳ آذرماه

پردازش داده‌های تنوع زیستی دریایی به کمک پلتفرم obis روز دوشنبه ۲۴ آذرماه

سنجش از دور آبهای دریایی و ساحلی: پارامترهای کیفی و فیزیکی آب ۲۶ آذرماه

کارگاه‌های “دریاشناسی خزر” و “دانش افزایی پایه اقیانوسی” ویژه دبیران آموزش و پرورش استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بندرعباس از امروز ۲۲ تا ۲۶ آذرماه در ساعات ۱۴ تا ۱۸ روزهای مذکور برگزار خواهد شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.