تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1395 - 17:41
کد خبر : 8246

سرمربی بارسلونا به‌خاطر حضور در مادرید اخراج شد

سرمربی بارسلونا به‌خاطر حضور در مادرید اخراج شد

جارستان-النیو اررا پس از ترک بارسلونا و حضور در مادرید از هدایت بارسلونا برکنار شد.  در سال ۱۹۶۰ رئال مادرید و بارسلونا جزو تیم های فوق العاده زمان خود محسوب می شدند. مادرید بازیکنان بزرگی همچون دی‌استفانو، فرانس پوشکاش و خنتو داشت و در بارسا بازیکنان مستعدی مانند تخادا، کوبالا، سوارس، اواریستو، ائولوخیو مارتینس، کوچیس،

جارستان-النیو اررا پس از ترک بارسلونا و حضور در مادرید از هدایت بارسلونا برکنار شد.

 در سال ۱۹۶۰ رئال مادرید و بارسلونا جزو تیم های فوق العاده زمان خود محسوب می شدند. مادرید بازیکنان بزرگی همچون دی‌استفانو، فرانس پوشکاش و خنتو داشت و در بارسا بازیکنان مستعدی مانند تخادا، کوبالا، سوارس، اواریستو، ائولوخیو مارتینس، کوچیس، ویاورده و زیبور بازی می کردند اما بیش از همه، سرمربی این تیم بود که آوازه بیشتری داشت.

النیو اررا  در آن زمان هدایت آبی اناری ها بر عهده داشت. پدرش اهل سویا بود اما به آرژانتین مهاجرت کرد و اررا در این کشور به دنیا آمد. او سپس به همراه پدرش به فرانسه رفت و در آن جا بزرگ شد. اررا بازیکن خوبی نبود ولی پس از سرمربی شدن، شهرت زیادی پیدا کرد. پیش از بر عهده گرفتن هدایت بارسلونا در وایادولید، اتلتیکومادرید، مالاگا، دپورتیوولاکرونیا، سویا و اوس بلننس مربیگری کرده بود. او در بارسا تحول عظیمی ایجاد کرد.

آبی‌اناری‌ها با هدایت اررا در فصل ۵۹-۱۹۵۸ فاتح لالیگا شدند و در مسیر قهرمانی جام قهرمانان در فصل ۶۰-۱۹۵۹ قرارگرفتند. رئال مادرید در چهار دوره گذشته فاتح این جام شده بود. دو تیم اسپانیایی باید در نیمه نهایی این بازی ها با هم رو به رو می شدند. سرمربی آرژانتینی که همیشه شروع کننده جنگ لفظی بود، در این مورد گفته بود: «در این نیمه نهایی، مادرید را نابود می کنیم.» در دیدار رفت آبی اناری ها در دقیقه ۳۱ از حریف پیش افتادند اما در نهایت مادرید در سانتیاگو برنابئو سه بر یک پیروز شد. اررا اعلام کرد در بازی برگشت در خانه جشنواره گل به راه خواهند انداخت ولی دوباره سفیدپوشان با درخشش پوشکاش، سه بر یک پیروز شدند. این شکست خشم هواداران کاتالانی را برانگیخت.

صبح روز بعد از بازی، سرمربی بارسلونا روزنامه نگاری فرانسوی را همراهی کرد تا گزارشی تهیه کنند. آن ها با ماشین به رامبولا کاتالونیا رفتند و ماشین را روبروی مرکز کانالتاس پارک کردند. در این محل همیشه هواداران جمع می شدند و درباره فوتبال بحث و گفت و گو می کردند. اررا در تعجب همگان به هواداران نزدیک شد و شروع به صحبت با آن ها کرد. در رابطه با حذف از جام قهرمانان دلایلی را عنوان کرد. برخی از هواداران آن را پذیرفتند. روزنامه نگار فرانسوی از این لحظات عکس گرفت. در یک صحنه از آن ها خواست دست هایشان را بر گردن هم بیندازند. برخی ها این کار را انجام دادند اما بعضی ها عصبانی شدند و محل مورد نظر را ترک کردند. به همین دلیل این عکس گرفته نشد و سرمربی بارسلونا به همراه روزنامه نگار فرانسوی، خیلی سریع خود را به هتلی در مادرید رساندند.

این اتفاق باعث جنجال بیشتر شد و هوادران را خشمگین کرد. هواداران به خیابان ها آمدند و فریاد می زدند «او برای باخت برابر رئال مادرید رشوه گرفته بود.»، «فروخته شده!»،  «پیش از این با آن ها قرارداد بسته بود.» (مادرید از مدت ها قبل به دنبال امضای قرارداد با سرمربی آرژانتینی بود.)

در نهایت پلیس وارد عمل شد و تماشاگران خشمگین را آرام کرد. در این شرایط میرو سانس (رییس وقت باشگاه بارسلونا) که به توافق سرمربی تیم با مادرید شک کرده بود، تصمیم گرفت اررا را برکنار کند. اررا برایش این موضوع اهمیتی نداشت چون قراردادی از پیش امضا شده داشت. او به رئال مادرید نرفت بلکه به اینتر ایتالیا پیوست و دوران درخشانی را در این تیم سپری کرد. دوباره مادرید به او پیشنهاد داد اما هرگز در این تیم مربیگری نکرد.

ایسنا،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.