تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 12:56
کد خبر : 82153

۶۴ کتابخانه گیلان در فضای مجازی فعال است

۶۴ کتابخانه گیلان در فضای مجازی فعال است

جارستان به نقل از ایرنا؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: ۶۴ کتابخانه در استان در شرایط شیوع ویروس کرونا، در صفحات مجازی فعال است و اعضای آنها از طریق این بستر در برنامه‌های فرهنگی این نهاد مشارکت می‌کنند. پریسا کرمی روز سه شنبه در آئین معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا از طریق ویدیو کنفرانس

جارستان به نقل از ایرنا؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: ۶۴ کتابخانه در استان در شرایط شیوع ویروس کرونا، در صفحات مجازی فعال است و اعضای آنها از طریق این بستر در برنامه‌های فرهنگی این نهاد مشارکت می‌کنند.

پریسا کرمی روز سه شنبه در آئین معارفه سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا از طریق ویدیو کنفرانس اظهار کرد: کتابخانه ها در شهرستان هایی با وضعیت نارنجی و قرمز کرونا تعطیل است و معرفی کتاب و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی از برنامه های مجازی کتابخانه های استان است.

شیوع ویروس کرونا در جهان مانع حضور مردم در اجتماعات شده و فعالیت کتابخانه های عمومی نیز به فضای مجازی هدایت شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: ۶۴ هزار نفر در ۱۰۴ کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان گیلان عضو هستند و برنامه ریزی برای مطالعه کتاب از طریق خانواده و مدرسه جدی گرفته شود تا اعضای کتابخانه ها و سرانه مطالعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه های گیلان با همکاری اداره کل بهزیستی استان در آستانه شب چله، مسابقه قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها  را با محوریت داستان های کهن و بومی به صورت مجازی برگزار می کند.

کرمی اظهار کرد: شهروندان می توانند فیلم های قصه گویی خود را حداکثر در ۱۵ دقیقه تا ۲۷ آذرماه به آدرس اینیستاگرام mosbate۶۰sal@ ارسال کنند و نفرات برگزیده در روز ۳۰ آذرماه اعلام خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه های گیلان گفت: توسعه کتابخانه های شهرستان آستارا در دستور کار است و در صورت تهیه خودرو توسط مسئولان و خیران، می توان کتابخانه سیار در این شهرستان راه اندازی کرد.

فرماندار شهرستان آستارا هم اظهار کرد: دسترسی به فضای مجازی بدون هر گونه محدودیت می تواند خطرات زیادی برای کودکان و نوجوانان داشته باشد و آشتی این قشر با کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است.

عباس صابر افزود: بالا بردن شاخص ها و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستانهایی نظیر آستارا به جهت موقعیت فرهنگی آن از اهمیت خاصی برخوردار است و دستگاه های متولی و خیران برای توسعه زیرساخت های کتابخانه ها مشارکت کنند.

در این جلسه مجازی  از زحمات ۳۷ ماهه آرزو عباس زاده قدردانی و رامش انورزاده به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا معرفی شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و چهار کتابخانه آن با هفت کتابدار، از ۶۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۲ هزار عضو برخوردار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.