تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 17:53
کد خبر : 8096

مجوز صادارتی کشمش به کشورهای ازبکستان،روسیه،آذربایجان،قزاقستان،تاجیکستان صادر شده است.

مجوز صادارتی کشمش به کشورهای ازبکستان،روسیه،آذربایجان،قزاقستان،تاجیکستان صادر شده است.

جارستان-اشکانی‌پور گفت:طی هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۶۵ فقره گواهینامه صادراتی برای ۵ هزار و ۸۹۵ تن کالا به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال خرما،کشمش و چای به مقصد کشورهای روسیه،آذربایجان،قزاقستان،تاجیکستان و ازبکستان صادر شد. وی افزود:در مقایسه با سال قبل در همین‌مدت از نظر تعداد ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۷ درصد افزایش و

جارستان-اشکانی‌پور گفت:طی هفت ماهه سال جاری تعداد ۱۶۵ فقره گواهینامه صادراتی برای ۵ هزار و ۸۹۵ تن کالا به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال خرما،کشمش و چای به مقصد کشورهای روسیه،آذربایجان،قزاقستان،تاجیکستان و ازبکستان صادر شد.

وی افزود:در مقایسه با سال قبل در همین‌مدت از نظر تعداد ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۷ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۸ درصد کاهش داشته است؛که از این مقدار ۳۴۷ تن چای به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال در ۵ فقره گواهینامه است.

مدیرکل استاندارد گیلان ادامه داد:در همین مدت تعداد ۸۳ اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی با آزمون ۹۹ نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

اشکانی‌پور خاطرنشان کرد:در این مدت دو هزار ۱۷ اظهارنامه واردات اجباری با آزمون ۶ هزار و ۳۸۴ نمونه برای یک میلیون و ۳۱۹هزار و ۷۱۴ تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرارگرفت که در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر تعداد ۴۳ درصد و از نظر وزن ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد:۲۶۶ اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون ۲۷۶ نمونه برای ۱۴۵هزار و ۷۵۶ تن کالا مورد بررسی قرار گرفت.کارمزد خدمات کالاهای وارداتی دریافتی حدودا ۱۲۹ میلیارد ریال است.

عمده واردات شامل ورق های فلزی سرد و گرم،خوراک دام (سبوس گندم و ارزن)،شمش فولادی،ناودانی و چوب از کشورهای روسیه،قزاقستان،چین و آذربایجان است.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.