تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 23:44
کد خبر : 80605

محور پونل- خلخال بسته شد

محور پونل- خلخال بسته شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از بسته شدن محور پونل- خلخال بدلیل بارش شدید برف و کولاک خبر داد. فریبرز مرادی پنجشنبه شب اظهار داشت: محور پونل خلخال شهرستان رضوانشهر بدلیل بارش شدید برف و کولاک و به منظور ایمنی تردد کنندگان تا اطلاع ثانوی بسته

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از بسته شدن محور پونل- خلخال بدلیل بارش شدید برف و کولاک خبر داد.

فریبرز مرادی پنجشنبه شب اظهار داشت: محور پونل خلخال شهرستان رضوانشهر بدلیل بارش شدید برف و کولاک و به منظور ایمنی تردد کنندگان تا اطلاع ثانوی بسته شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بارش برف در محور های پونل- خلخال و اسالم- خلخال به بیش از ۴۰ سانتی متر رسیده است؛ ضمن آنکه در محورهای شوک ملکوت و بلوردکان خصیب دشت در شهرستان املش بارش برف ۲۵ سانتی متر و دیلمان – سیاهکل ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

وی به وضعیت سایر محورهای استان نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در سایر محورهای استان از جمله رشت- قزوین، رشت- انزلی و فومن- پونل- آستارا شاهد بارش باران هستیم.

مرادی با بیان اینکه شهروندان می توانند قبل از حرکت در جاده ها با تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی گیلان مطلع شوند از رانندگان خواست تا برای تردد در محورهای کوهستانی استان تجهیزات زمستانه و ابزار ایمنی همچون زنجیرچرخ به همراه داشته باشند .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر نیز گفت: بارش برف در محور پونل به سمت گردنه الماس این شهرستان همچنان ادامه دارد و هم اکنون ارتفاع آن در بعضی از نقاط این جاده، به نیم متر رسیده است.

یونس هوشمند پور، اظهار داشت: بارش برف همچنان در این مناطق ادامه دارد و راهداران عزیز و زحمتکش در شرایط بسیار سخت و یخبندان شدید مشغول برف روبی و بازگشایی این راه مواصلاتی هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون جاده پونل به سمت گردنه الماس، از محدوده روستای ییلاقی رینه رضوانشهر تا گردنه های بالا دست، پوشیده از برف است و با تلاش و حضور شبانه روزی راهداران، از بسته شدن این محور جلوگیری کرده ایم و تردد خودرو ها با رعایت ایمنی کامل و فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی ضمن تشکر از خبرگزاری ایرنا در تداوم پوشش خبری و اطلاع رسانی به موقع از وضعیت راه های شهرستان و انعکاس زحمات نیرو های راهداری گفت: بیشترین مشکل ما هم اکنون در این محور نداشتن برق در راهدار خانه زندانه است که تا کنون موفق به بهره مندی از این امکان نشده ایم.

ایشان همچنین گفت: طی هفته اخیر در محور پونل از محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس، ۴۲۶ کیلومتر مربع طی ۱۰ مورد برف روبی و ۳۲ تن نمک پاشی صورت گرفته است و اغلب موارد، عدم استفاده از زنجیر چرخ از سوی بعضی از خودرو های شخصی عبوری و زمین گیر شدن آنها موجب کندی اجرای عملیات ما می شود.

هوشمند پور ضمن استمداد از پلیس راه، بیان کرد: از پلیس راه درخواست می شود که در این زمینه همکاری لازم را با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر داشته باشد و از ورود خودرو های شخصی فاقد زنجیر چرخ در این محور ممانعت بعمل آورند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر افزود: این محور از محدوده روستاهای زندانه، جهانگیریه تا گردنه الماس، بطول ۱۲ کیلومتر دارای ۱۸ نقطه خطرناک و بهمن گیر است و تا جایی که بتوانیم از انسداد آن جلوگیری خواهیم کرد و هم اکنون نمک و سوخت برای دستگاه های راهداری به اندازه کافی ذخیره داریم و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.